اولین چیپ رمزنگاری شده غیر قابل هک تولید شد

تیمی از محققان موفق به توسعه نمونه اولیه چیپ رمزنگاری شده سیلیکونی شده اند و ادعا می کنند هک این چیپ غیر ممکن است. به گفته ی این محققان، این چیپ به قدری ایمن طراحی شده است که حتی در برابر کامپیوترهای کوانتونومی می تواند مقاومت کند. این تراشه توسط دانشمندان دانشکده فیزیک و نجوم سنت ادروز مستقر در ایالات متحده امریکا و با همکاری دانشگاه علم و فناوری در عربستان و مرکز فرایندهای علوم کامپیوتر در کالیفرنیا ساخته شده است. مطابق با مقاله ای که در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ توسط نشریه علمی Nature منتشر شد، این سیستم از نظریه ی آشوب در نیمه هادی های مبتنی بر سیلیکون پیروی می کند.

سیستم توسعه داده شده ی این محققان که مبتنی بر ایده پد یکبار مصرف (OPT) می باشد که توسط مهندس گیلبرت ورنام در سال ۱۹۱۹ ثبت اختراع شده است، این سیستم از نظر امنیتی بسیار قدرتمند می باشد اما تنها مشکل آن این است که طول پد ارسالی باید از نظر حجم با خود داده برابر یا از آن بزرگتر باشد. علی رغم امنیت این سیستم، OPT به دلیل نبود یک روش ایمنی برای تبادل آن ها، مورد استفاده قرار نگرفته است. به گفته ی محققان، زمانی که در سیستم های امنیتی نرم افزار و یا کد در کار نباشد، دیگر روش های هک رمزنگاری منسوخ خواهند شد؛ زیرا رایانه های کوانتونومی قادر به شکستن اطلاعات الگوریتم های رمزنگاری شده سنتی در یک دوره ی زمانی کوتاهی هستند.

کلیدهایی که برای رمزگشایی داده ها استفاده می شوند هرگز با پیام ذخیره نمی شوند. تراشه ی توسعه داده شده این محققان از قوانین فیزیک کلاسیک و نظریه آشوب و قانون دوم ترمودینامیک استفاده می کند. با تولید این چیپ، هکرها حتی اگر چیپ را هم کپی کنند این سیستم قابل هک رمزنگاری نخواهد بود. این محققان اعلام کردند که هدف بعدی تجاری سازی این چیپ خواهد بود.

منبع cointelegraph

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up