اشتباه تحلیلگران در پیش بینی ارزش واقعی سهام اپل

اپل مک بوک

بسیاری از سرویس های اینترنتی ارزیابی هایی را در مورد صحت پیش بینی های کوتاه مدت تحلیلگران در مورد میزان ارزش واقعی سهام اپل را انجام می دهد، اما برخی سرویس ها نیز در بازه ی زمانی بلند مدت این ارزیابی را انجام می دهند. به عنوان مثال سرویسی با نام PED30 پیش بینی های تحلیلگران از تغییر ارزش واقعی سهام اپل را هر سه ماه یک بار ارزیابی می کند، سپس آن ها را با دقت رتبه بندی می کند.

اما این سرویس ها عملکرد تحلیلگران را فقط در طی ۱ الی ۲ روز بررسی می کنند. اما سرویس های دیگری نیز هستند که پیش بینی تحلیلگران را تا ۱۲ ماه آینده را نیز بررسی می کنند و قیمت هدف ارزش سهام اپل را ارائه می کنند. اما برای اطمینان از صحت پیش بینی تحلیلگران باید نگاهی به ارزش سهام اپل در سال ۲۰۱۹ بیاندازیم تا ببینیم آیا تحلیلگران پیش بینی دقیقی از ارزش فعلی سهام اپل انجام داده اند یا خیر.

اما یکی از تحلیلگران با تجربه موسسه Asymco اخیرا پیش بینی های سال گذشته ۲۷ تحلیلگر را ارزیابی و ارائه کرده است،. به نظر می رسد یک اشتباه تایپی در توییت او وجود دارد، زیرا در سه روز گذشته که وی توییت خود را منتشر کرده است ارزش سهام اپل را ۴۲۰ دلار اعلام کرد اما ارزش فعلی اپل ۴۶۰ دلار می باشد. اما به نظر می رسد که تحلیلگران موفق نشده اند تا تا ارزش واقعی اپل که ۴۶۰ دلار است را درست پیش بینی کنند.

حتی یک تحلیلگر هم نتوانسته است عددی نزدیک به ۴۶۰ دلار را برای سهام اپل پیش بینی کند.

کتی هوبرت، یکی از تحلیلگران معروف موسسه سرمایه گذاری مروگان استنلی در پیش بینی های خود اعلام کرده بود که سهام اپل در سال جاری به ۲۴۷ دلار می رسد. اما تحلیلگر معروف دیگری با نام دانیل ایوز از موسسه Wedbush اعلام کرده بود ارزش سهام اپل در سال جاری میلادی به ۲۴۵ دلار می رسد. اما تحلیلگری به نام تام فورت نزدیک ترین عدد را به ارزش سهام اپل پیش بینی کرده بود که ۲۷۰ دلار بود. اما دیگر تحلیلگران پیش بینی هایی در محدوده ۲۴۰ تا ۲۵۰ دلار را پیش بینی کرده بودند.

از ۲۷ تحلیلگر ۱۳ نفر از آن ها، عددی را پیش بینی کرده اند که حدود دو برابر یا بیشتر اشتباه بوده است. همچنین پیش بینی تحلیلگر معروفی به نام ژانگ روزنبلات  حدود سه برابر کمتر از ارزش واقعی فعلی اپل بوده است.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up