اسپاتیفای معتقد است اپل یک شرکت انحصارطلب است

اما دلیل اصلی شکایت اسپاتیفای از اپل در یافت ۳۰ درصدی از حق اشتراک اپلیکیشن ها از توسعه دهندگان می باشد. اسپاتیفای معتقد است که دریافت ۳۰ درصدی حق اشتراک برای اپل موزیک در بازار اپیلیکیشن ها  مزیتی نا عادلانه است. اسپاتیفای با ۳۰ درصد مالیای که به ازای حق اشتراک ماهانه از کاربرانش دریافت می کند، کمتر از پولی است که اپل از سرویس اپل موزیک دریافت می کند است. همچنین، اسپاتیفای یک وب سایتی به نام Time To Play را راه اندازی کرده است که در آن شکایت های خود را بر علیه اپل به اشتراک گذاشته است.

اما اپل نیز در واکنش به ادعاهای اسپاتیفای بیانیه ای در رابطه با این موضوع انتشار کرد. اپل در این بیانیه می گوید: اسپاتیفای می خواهد از تمام مزایای یک اپلیکیشن رایگان در اپ استور استفاده کند ولی بدون اینکه خودش اپلیکیشنی رایگان باشد. اپل در ادامه بیانیه خود گفته است: اسپاتیفای به این موضوع اشاره نکرده است که حق اشتراک دریافت شده پس از یک سال از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش می یابد و تعداد کمی از از مشترکین اسپاتیفای از طریق اپ استور حق اشتراک خود را پرداخت می کنند.

اسپاتیفای نیز در آخرین اظهارات خود که توسط وب سایت Varietly منتشر شده است، گفت: هر انحصارطلبی ادعا می کند که هیج کار اشتباعی انجام نداده است و همواره به دنبال منافع رقبا و مشتریانشان می باشند و سیاست های اپل به مصرف کنندگان آسیب می رساند. در ادامه بیانیه اسپاتیفای آمده است : اپل معتقد است که کاربران اسپاتیفای در سیستم عامل iOS مشتریان اپل هستند و نه مشتریان اسپاتیفای، مشکل اصلی ما این است.

منبع theverge

 

اپل, اسپاتیفای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up