آمازون در حال مذاکره برای تصاحب استارتاپ پاکدست Wondery است

بر اساس گزارش های منتشر شده آمازون در حال مذاکره اختصاصی برای خرید استارتاپ پاکدست Wondery است، پاکدست وندری شرکتی است که در کارنامه خود نمایش چندین محتوا برای اپل تی وی پلاس را دارد. بر اساس ادعای وال استریت ژورنال، ارزش استارتاپ Wondery بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است. با این حال به نظر می رسد مذاکرات قطعی نشده است و ممکن است مذاکرات بی نتیجه به پایان برسد.

در ادامه این گزارش آمده است که Wondery به عنوان آخریم استارتاپ مستقل عمده در محتوای بازار، می تواند فرصتی نهایی را برای یک غول فناوری یا رسانه ای برای رشد و پیشرفت خود در این زمینه فراهم کند. در اوایل ماه نوامبر، گفته شد که اپل در حال خرید Wondery می باشد که گفته می شد رقم پیشنهادی اپل بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار می باشد. اما گفته می شود علاوه بر اپل شرکت سونی و دو شرکت دیگر که نامی از آن ها برده نشده بود قصد خرید این استارتاپ محبوب را داشتند.

شبکه پاکدست Wondery بیش از ۸ میلیون شنونده را در ماه جذب می کند. درآمد این استارتاپ در سال جاری میلادی از طریق تبلیغات و شبکه های تلویزیونی در مسیر افزایش درآمد به بیش از ۴۰ میلیون دلار می باشد. گفته می شود این استارتاپ پاکدست با اپل ارتباط بسیار نزدیکی دارد و اکنون این غول فناوری کوپرتینو در حال توسعه دو مجموعه برای اپل تی وی پلاس با استفاده از پاکدست های Wondery است.

آمازون به طور مداوم در بخش محتوای صوتی در حال گسترش است و در اوایل سال ۲۰۲۰، سرویس استریم موسیقی آمازون در رتبه سوم پس از اپل موزیک و اسپاتیفای در رتبه ی سوم قرار گرفت. با این وجود شرکت های اپل و اسپاتیفای نسبت به آمازون وضعیت بسیار بهتری را دارند.

در حال حاضر محبوب ترین سیستم پاکدست Apple Podcasts می باشد و گفته می شود در آینده تغییرات بسیاری را در سیستم خود اعمال خواهد کرد. پاکدست اسپاتیفای نیز رشد قابل توجهی را با محتوای انحصاری خود تجربه کرده است. به هر حال در زمینه محتوای پاکدست غول های فناوری در رقابت می باشند و شرکت آمازون نیز برای کم کردن فاصله ی خود با رقبای خود به دنبال تصاحب استارتاپ Wodery می باشد.

منبع appleinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up