مایکروسافت سال ۲۰۱۸ را به عنوان با ارزش ترین برند به پایان رساند

مایکروسافت در سال های اخیر عملکرد نا امید کننده ای داشت ، اما توانست با عملکردی منطقی و فوق العاده همراه با مدیریت هوشمندانه ساتیا نادلا در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و سال ۲۰۱۸ را پشت سر گذاشتن شرکت های بزرگ اپل و گوگل به عنوان با ارزشمندترین شرکت به پایان برساند

در زمان نوشتن این گزارش ، ارزش شرکت ها به دست آمده است . بر همین اساس شرکت مایکروسافت ۷۷۹ میلیارد دلار ، شرکت اپل ۷۴۶٫۵ میلیارد دلار ، شرکت آمازون ۷۲۸ میلیارد دلار و آلفابت ۷۱۴ میلیارد دلار سال ۲۰۱۸ می باشند.

نا گفته نماند ، مایکروسافت قبل از سال ۱۹۹۹ به شرکت اپل ۱۵۰ میلیون دلار کمک مالی کرد ، اما مایکروسافت در هیچ سالی مانند شرکت اپل به مرز نابودی پیش نرفته است . اما بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران پیش بینی می کردند که مایکروسافت از رقابت با دیگر شرکت ها کنار خواهد رفت .  ساتیا نادلا پنج سال پیش مدیریت شرکت مایکروسافت را برعهده گرفت و این شرکت روند رو به رشد و منطقی را پیش گرفت . نادلا توانست تمرکز شرکت را که در بخش هایی که قبلا به خوبی رشد کرده بودند ، مانند آژور Azure و بازار نرم افزار بالا ببرد و  بخش موبایل را که شرکت به موفقیتی دست نیافت به کل تعطیل کند .با این حال بسیاری از تحلیلگران این اقدام مایکروسافت را تحسین کردند اما طرفداران مایکروسافت در بخش گوشی های هوشمند به سمت رقبای این شرکت رفتند .

ماموریت مایکروسافت برای به خدمت گرفتن دیگر پلتفرم ها به موفقیت همراه بود ، در نتیجه با وسیله این پلتفرم ها کاربران اجازه می دهد به عنوان مثال ایمس باکس خود را با دستیار صوتی الکسا کنترل کنند و یا برای باز کردن قفل لپ تاپ خود از حسگر اثر انگشت سامسونگ استفاده می کنند .

فعلا مشخص نیست که در سال ۲۰۱۹ مایکروسافت برای کاربران خود چه برنامه هایی دارد، ما می دانیم که این شرکت تلاش های خود را برای افزایش بهره وری در نرم افزارهای خود از جمله در مرورگر EdgeHTML افزایش خواهد داد. اما برخی هنوز هم امیدوار هستند که مایکروسافت سخت افزاری پیشرفته و یا نرم افزاری هیجان انگیز ارائه کند . این اتفاقات نیاز به ریسک بسیار بالایی دارد که برخی اعتقاد دارند که مایکروسافت می تواند از پس آن بر بیاید.

منبع mspoweruser

Microsoft, مایکروسافت, مایکروسافت با ارزش ترین شرکت در سال 2018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up