اهمیت پشتیبان گیری از اطلاعات در سازمان ها و شرکت ها
اهمیت پشتیبان گیری (BackUp) از اطلاعات سازمان ها و شرکت ها

پشتیبان گیری از اطلاعات در تمام شرکت ها و کسب کارها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا سخت افزارهای کامپیوتری مانند هر وسیله ی دیگری درمعرض بروز خرابی می باشند و این خرابی ها قابل پیش بینی نمی باشند. فرایند پشتیبان گیری از داده ها با چند هدف اصلی صورت می گیرد. فرایند پشتیبان گیری به منظور بازیابی اطلاعات پس از وقوع حادثه مانند خرابی سیستم های کامپیوتری و یا حمله باج افزارها انجام می شود. همچنین بازیابی اطلاعات از زمان های قبلی نیز جهت گزارش گیری مورد استفاده قرار می گیرد.بر همین اساس پشتیبان گیری از داده ها از ارزشمندترین دارایی های سازمان ها و کسب و کارها می باشد و مدیریان و مسئولان آی تی در هر سازمانی باید این مسئله را جدی بگیرند.

اما در پشتیبان گیری اطلاعات باید به نکات بسیار مهمی توجه شود : باید از تمامی اطلاعات پشتیبان گیری انجام شود، پشتیبان گیری در زمان بندی های مناسبی انجام شود، فایل پشتیبانی به فرد قابل اطمینانی سپرده شود، فایل های پشتیبان گرفته شده در محل امنی نگهرداری شود، کنترل افرادی که به محل فایل های پشتیبان دسترسی دارند، نابودی فایل های پشتیبان قدیمی که دیگر مورد نیاز نمی باشند، مستندات و گزارشات از فرایند پشتیبان گیری در اختیار مدیریت قرار گرفته باشد.

البته نکات مهم بسیاری در رابطه با پشتیبان گیری باید رعایت شود ولی ما در حوزه ی نرم افزار با مشتریان بسیار زیادی رو به رو شده ایم حتی اقدام به پشتیبان گیری از اطلاعات خود نمی کنند و پس از خرابی و از دست رفتن اطلاعات به دنبال بر طرف کردن آن می باشند. با این حال فرایند پشتیبان گیری از اطلاعات برای برخی از شرکت ها و سازمان ها فراید مهم و جدی تلقی نمیشود.پشتیبان گیری از اطلاعات فرایند بسیار ساده ای است و به همین خاطر توصیه می شود خطر از بین رفتن اطلاعات بررسی شود و از هزینه های بالای تولید دوباره اطلاعات و توقف سیستم و توقف تولید جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up