گیت هاب ۴۰ میلیون برنامه نویس دارد و پایتون یادگیری ماشین را افزایش داده است

گیت هاب 40 میلیون برنامه نویس دارد

گیت هاب در آخرین گزارش سالانه ای که از تعداد کاربرانش منتشر کرده است نشان می دهد که تعداد توسعه دهندگان این وب سایت به ۴۰ میلیون نفر رسیده است و همچنین زبان برنامه نویسی پایتون، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین رشد چشمگیری را داشته اند. همانطور که می دانید گیت هاب در مالکیت مایکروسافت قرار دارد و در ادامه گزارش سالانه اعلام شده است که در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ میلیون کاربر جدید به تعداد کاربرانش اضافه شده است و در حال حاضر ۴۴ میلیون مخزن ایجاد شده است و ۸۷ میلیون درخواست Pull ارسال شده است. در این گزارش اطلاعات بسیار خوبی از علاقه ی برنامه نویسان به جامعه متن باز را نشان می دهد.

پایتون محبوبیت بسیار زیادی در جهان پیدا کرده است، این در حالی است که زبان برنامه نویسی پایتون پس از جاوا اسکریپت در رتبه دومین زبان برنامه نویسی محبوب در گیت هاب قرار گرفته است. گیت هاب همچنین آماری از موقعیت مکانی توسعه دهندگان متن باز نیز اشاره کرده است که نشان می دهد تقریبا ۸۰ درصد از کاربران گیت هاب در خارج از کشور ایالات متحده قرار گرفته اند و Lodash بهترین پکیج متن باز و در رتبه دوم Expressjs قرار گرفته است.

همچنین از دیگر نکات قابل توجه این گزارش این است تمرکز برنامه نویسان به سمت موضوعاتی همچون یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی بیشتر شده است و محبوبیت ویرایشگر کد Jupyter در طی سه سال گذشته دو برابر شده است. مخازن پردازش زبان طبیعی افزایش خوبی داشته است، در این گزارش نشان می دهد که پکیج های پردازش زبان طبیعی مانند scipy ، skikit-Learn و TensorFlow محبوبیت بسیار خوبی را پیدا کرده اند.

منبع zdnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up