گوگل گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را ارائه کرد

گوگل

این فصل برای سهام داران فصل بسیار خوبی می باشد، زیرا بسیاری از شرکت های مختلف در حال انتشار گزارش مالی عملکرد خود در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ می باشند. شرکت آلفابت (مادر شرکت گوگل) نیز در حال ارائه گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال جاری می باشد. شرکت آلفابت در سه ماهه دوم سال جاری عملکرد چندان خوبی را نداشت اما به نظر می رسد در سه ماهه سوم سال جاری عملکرد مالی این شرکت بسیار درخشان بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که کل درآمد شرکت آلفابت در سه ماهه سوم سال جاری به میزان ۴۶٫۲ میلیارد دلار بوده است که بخش بزرگی از این درآمد را از بخش تبلیغات گسترده در تبلیغات موتور جستجوی گوگل و همچنین از یوتیوب و گوگل کلاد (Google Cloud) و گوگلی پلی کسب کرده است. اما گوگل شرکت های زیر مجموعه بسیاری دارد که بسیار پردرآمد هستند و گوگل آن ها را (درآمدهای دیگر) می نامد. شرکت های زیر مجموعه گوگب توانسته اند در سه ماهه سوم سال جاری ۵٫۴ میلیارد دلار درآمد کسب کنند. سایر درآمدهای گوگل شامل گوشی های هوشمند گوگل پیکسل مانند پیکسل ۴a که در مرداد ماه سال جاری معرفی شد و محصولات خانواده Nest و درآمد حاصل از بخش غیر تبلیغاتی یوتیوب مانند خرید محتواهای ویدئویی توسط کاربران می باشد. همچنین در این درآمدها از بخش سرویس های اشتراکی یوتیوب پرمیوم (You Tube Permium) و یوتیوب تی وی (YouTube TV) نیز شامل می شود.

گوگل برای مشخص کردن جزئیات دقیق تر از گزارش مالی خود، تصمیم گرفته است گزارش های مالی بعدی خود از بخش گوگل کلاد را با جزئیات بیشتری ارائه کند که خبر خوبی برای سرمایه گذاران این شرکت می باشد. زیرا این بخش رشد خوبی را در تمامی کسب و کارها دارد و برای سرمایه گذاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

بر اساس اخباری که در روزهای گذشته منتشر شد، ساندرا پیچای مدیرعامل گوگل در جریان شکایت ضد انحصاری وزارت دادگستری در مورد تبلیغات موتور جستجوی گوگل محکوم به جریمه شد. وزارت دادگستری اعلام کرد ب که در مورد موتور جستجوی گوگل رفتار ضد رقابتی مشاهده شده است و گوگل باید جریمه بپردازد. ساندرا پیچای اعلام کرد که ما معتقدیم محصولات ما مزایای قابل توجهی دارد و با اسناد و اعتماد بنفس بالایی اسناد خود را به دادگاه ارائه خواهیم داد. پیچای در ادامه مصاحبه خود گفت: تمرکز شرکت بر توسعه سرویس ها می باشد. ما توسعه موتور جستجوی خود را که در میان مردم سراسر جهان محبوب می باشد ادامه خواهیم داد.

منبع androidcentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up