گوگل کروم مانع وارد کردن اطلاعات کاربران در سایت های ناامن می شود

گوگل کروم

آیکون کوچکی که شبیه به قفل بسته در نوار URL مرورگر خود وجود دارد دیده اید؟ این بدان معناست که شما در حال مرور وب سایت هایی هستید که از پروتوکل امن HTTPS استفاده می کنند و مانع افشای اطلاعات کاربران و همچنین مانع دسترسی شرکت های ثالث به آن اطلاعات می شود. اما تمام وب سایت هایی که از پروتوکل HTTPS استفاده می کنند امن نیستند. برخی از سایت ها ممکن است فرم های HTTP نا امن را در نظر بگیرد تا کاربران اطلاعات و گذرواژه هایشان را وارد کنند. گوگل اعلام کرده است در ماه اکنبر این مشکل را حل کند.

در گزارش ها اعلام شده است که گوگل در کروم ۸۶ قابلیتی را به مرورگر اضافه خواهد کرد تا به کاربران وجود این مشکل را اعلام کند. این قابلیت در کروم ۸۶ کاربران را از وجود فرم های HTTP در سایتی که مرور می کنند آگاه می کند. در تصویر زیر می توانید نمونه این هشدار را مشاهده کنید.

و اگر سعی داشته باشید که اطلاعات خود را در این فرم وارد کنید صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود.

گوگل همچنین قصد دارد امکان تکمیل خودکار نام کاربری و رمز ورود را در مرورگر کروم غیر فعال کند تا اطلاعات کاربر به این شکل وارد فرم های نا امن نشود. گوگل پیش از این قصد داشت نماد قفل کنار URL که به کاربران امنیت وب سایت را نشان می دهد حذف کند. اما گوگل اعلام کرد که بازخورد خوبی را از این تصمیم نگرفتیم و بسیاری از کاربران متوجه خطرهای موجود در سایت های نا امن نشدند.

با این حال با وجود امن کردن سایت ها، هکرها راهی را برای سرقت اطلاعات کاربران پیدا می کنند که می توان با آگاهی کاربران به حداقل رساند.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up