گوگل مپ ویژگی های جدید دوچرخه سواری را معرفی کرد

اپلیکیشن گوگل مپ محبوب ترین پلتفرم مسیریابی در سراسر جهان می باشد و روزانه میلون ها نفر در سراسر دنیا به صورت آنلاین مسیر خود را از طریق این اپلیکیشن پیدا می کنند. بر همین اساس، گوگل برای بهبود سرویس دهی این اپلیکیشن به روزرسانی های متعددی را منتشر می کند. اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که بخش هایی از گوگل مپ نیاز به بهبود های بیشتری دارد تا عملکرد بهتری را از این اپلیکیشن محبوب شاهد باشیم.

با شیوع ویروس کرونا (Covid-19)، تقاضای کاربران برای مسیریابی از اپلیکیشن گوگل مپ بیشتر از گذشته شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده از گوگل، درخواست های کاربرای برای قابلیت مسیریابی از اپلیکیشن گوگل مپ ۶۹ درصد افزایش داشته است.  گوگل نیز برای پاسخ دهی به نیازهای کاربران تصمیم گرفته است برای برخی از شهرهای بزرگ قابلیت های مرتبط با دوچرخه سواری را به اپلیکیشن محبوب خود اضافه کند.

گوگل برای ارائه ی ویژگی های جدید برای این اپلیکیشن از الگوریتم های هوش مصنوعی، داده های انبوهی که به وسیله ی شهرداری های هر منطقه جمع آوری کرده است استفاده میکند. در برخی از شهرهای بزرگ کاربران دوچرخه سوار می توانند با استفاده از گوگل مپ بهترین مسیر را برای پیمایش مسیر خود انتخاب کنند. با به روزرسانی جدید گوگل مپ، کوتاه ترین و بهترین مسیر را به دوچرخه سواران اطلاع می دهد و پیشنهاد می کند که کدام خیابان برای دوچرخه سواران مناسب می باشد. این قابلیت زمان رسیدن دوچرخه سوار را بسیار کاهش می دهد و همچنین امنیت دوچرخه سوار نیز تامین می شود.

علاوه بر این، گوگل مپ ایستگاه های اجاره دوچرخه را نیز به کاربران نمایش می دهد و کاربران را تا مکان ایستگاه های دوچرخه قدم به قدم مسیریابی می کند. این قابلیت همانند مثیر یابی حمل و نقل عمومی می باشد و به جای استفاده از وسیله نقلیه از دوچرخه استفاده می شود. گوگل اعلام کرده است در آینده ای نزدیک با خدمات اجاره ی دوچرخه در شهرهای مختلف همکاری خواهد کرد تا سرویس دهی و رزرو دوچرخه برای علاقه مندان بسیار راحت تر از قبل شود.

منبع gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up