گوگل فایبر سرویس اینترنت را در شهری با سرعت دانلود 20 گیگابیت بر ثانیه را آزمایش کرد

اینترنت 20 گیگابیتی

گوگل فایبر در حال آزمایش سرویس جدیدی است که سرعت دانلود 20 گیگابیت بر ثانیه را به خانه ای در کانزاس سیتی(ایالت متحده آمریکا) ارائه می دهد و آن را نقطه عطفی در مسیر ارائه اینترنت متقارن 100 گیگابیت بر ثانیه می داند. این شرکت اعلام کرد که در آینده نزدیک سطوح چند گیگابیتی جدیدی نیز ارائه خواهد کرد. دینی جین مدیرعامل شرکت گوگل فایبر در بیانیه ای اعلام کرد: “قبلاً از ما می پرسیدند “چه کسی به سرویس اینترنت گیگابیتی نیاز دارد؟” امروز دیگر جای سوال نیست.

به نظر می‌رسد تمامی ارائه دهندگان بزرگ اینترنت در امریکا  به ارائه سرویس اینترنت چند گیگابیتی تمایل زیادی نشان داده اند. برخی از ارائه‌دهندگان در حال حاضر محصولات 2، 5، 8، حتی 10 گیگابیتی را ارائه می‌دهند. گوگل فایبر که یکی از شرکت های زیر مجموعه آلفابت است اخیراً شروع به فروش سرعت دانلود 2 گیگابیت در ثانیه با آپلود 1 گیگابیت بر ثانیه به قیمت 100 دلار کرده است. این شرکت مدت ها است که در کنار آن سرعت متقارن 1 گیگابیت بر ثانیه با قیمت 70 دلار در ماه به فروش می رساند.

جین نوشت: “در ماه های آینده، ما سرویس های چند گیگابیتی خود را به طور چشم گیری گسترش خواهیم داد. اینها نقاط عطف حیاتی در سفر ما به اینترنت متقارن 100 گیگ خواهند بود.”

جین اعلام کرد: گوگل فایبر بیشتر از آنچه فکر می کنید به این هدف نزدیک است. در این ماه، ما آزمایش خود را از آزمایشگاه خارج کردیم و وارد خانه کردیم، با اولین آزمایش کننده مورد اعتماد خود، نیک ساپوریتو، رئیس استراتژی تجاری فایبر شروع کردیم.” جین یک اسکرین شات از آزمایشی در خانه ساپوریتو در کانزاس سیتی ارائه کرد که سرعت دانلود 20.2 گیگابیت بر ثانیه را نشان می داد.

منبع arstechnica

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up