گوگل طراحی متریال دیزاین را در طراحی اپلیکیشن های اپل حذف کرد

متریال دیزاین اپل

گوگل طراحی اپلیکیشن های متریال خود را برای برنامه های خود در سیستم عامل iOS از زبان طراحی متریال دیزان استفاده می کن، اما این کار باعث می شود اپلیکیشن های شرکت گوگل در سیستم عامل iOS شباهت بسیاری به نمونه اندرویدی داشته باشند. این کار باعث می شود اپلیکیشن های گوگل با طراحی اپل تفاوت داشته باشد. با این حال گوگل اعلام کرده است طراحی متریال دیزاین خود را به نفع طراحی اپلیکیشن های iOS کنار می گذارد.جف ورکویین، مدیر طراحی اپلیکیشن های iOS گوگل، روز سه شنبه در توییتر خود این تغییر را اعلام کرد. جف اعلام کرد که تیم او تمامی کتابخانه های متن باز متریال دیزان را برای اپلیکیشن های iOS به حالت تعمیر تغییر داده است. گوگل در سال 2014 تصمیم گرفت تا ظاهر اپلیکیشن ها و دیگر خدمات گوگل در تلفن های هوشمند و سیستم عامل کروم و مرورگر کروم یکسان باشد.

ورکیین می نویسد: گوگل در سال های گذشته تصمیم گرفت تا طراحی متریال دیزان خود را برای iOS تغییر دهد، اما این کار باعث شد زبان طراحی اپلیکیشن های گوگل از زبان طراحی اپل بسیار دورتر شود. اکنون گوگل تصمیم گرفته است از UIKIt اختصاصی شرکت اپل برای طراحی اپلیکیشن های iOS استفاده کند. این کار باعث می شود طراحی اپلیکیشن ها با سیستم عامل iOS یکپارچه شود.

جیسون اسنل، روزنامه نگار اپل، درباره این خبر می گوید: این خبر بسیار خوبی برای توسعه دهندگان اپل خواهد بود، چون دیگر آن ها نیاز نیست که کدهای سفارشی تولید کنند. همچنین این کار باعث می شود برنامه های گوگل که در iOS استفاده می شوند با استفاده از زبان طراحی جدید سرعت بهتری داشته باشند و عملکرد شبیه به اپلیکیشن های iOS داشته باشند.

ورکیین اعلام کرد: از حالا گوگل زمان خود را به جای اینکه برای تولید کدهای سفارشی کند، در بخش طراحی UX صرف خواهد کرد و این باعث می شود اپلیکیشن های این شرکت در سیستم عامل اپل عملکرد و احساس کاربری بهتری را ارائه کند. با این حال استفاده از زبان طراحی اختصاصی اپل در اپلیکیشن های گوگل می تواند تغییر بسیار خوبی برای آینده اپلیکیشن های گوگل در سیستم عامل iOS داشته باشد. باید منتظر ماند تا ببینیم نخستین اپلیکیشن هایگوگل با زبان طراحی اختصاصی اپل چگونه خواهد بود.

منبع appleinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up