گوگل روز جهانی عدد پی را در ماشین حساب خود به نمایش درآورد

عدد پی

روز یکشنبه 24 اسفند روز جهانی عدد پی (Pi) بود،این عدد یک ثابت ریاضی است که نسبت محیط دایره به قطر آن را نمایش می دهد( در محاسبات با علامت  π نمایش داده می شود). 14 مارس به عنوان روز جهانی پی (Pi) شناخته می شود زیرا این روز برابر با عدد 3.14 می باشد و Pi از 3.14 شروع می شود و به طور نامحدود ادامه دارد. در واقع عدد پی عمر بی نهایتی دارد.

در صورتی که ارقام عدد پی (Pi) را فراموش کرده باشد، گوگل این روز را با تخم مرغ عید پاک در ماشین حساب آنلاین خود به نمایش گذاشته است. شما اگر عبارت Calculator  را جستجو کنید ماشین حساب گوگل به نمایش در می آید. نماد عدد پی در گوشه بالا سمت چپ مایشن حساب با چند ستاره چشمک زن در اطراف خود نمایان است و زمانی که روی آن کلیک کنید، ماشین حساب سه رقم اول پی را به شما نمایش می دهد. شما می توانید ارقام چاپ شده را در ماشین حساب تایپ کرده و اینتر را بزنید. در ادامه عدد چهار رقمی پی را مشاهده می کنید که در ماشین حساب تکرار می شود و به شما عدد پی را تا پنج رقم و بی نهایت نمایش می دهد.

آیا ممکن است در ماشین حساب عدد پی ادامه دار و بی نهایت باشد؟ متاسفانه ما وقت بررسی کردن این موضوع را نداریم. شما می توانید این موضوع را بررسی کنید.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up