گوگل همچنان به کمپین GetTheMessage# خود ادامه می دهد تا اپل را متقاعد کند تا پروتکل پیام رسانی RCS را بپذیرد، این بار یک تبلیغ بزرگ با مضمون سال نو میلادی در لاس وگاس منتشر کرده است تا اپل را به پذیرش استاندارد RCS دعوت کند. گوگل در این بیلبورد دیجیتال از اپل میخواهد که برای رفع مشکل تصاویر و ویدیوهای بی کیفیت در پیام ها، پروتکل RCS را بپذیرد. گوگل پس از نمایش پذیرش RCS به اپل، با استفاده از هشتک GetTheMessage# از کاربران درخواست کرد که به این کمپین بپیوندند.
گوگل در ماه آگوست کمپین هشتک GetTheMessage# «دریافت پیام» را با یک وبسایت کامل راهاندازی کرد تا مزایای RCS را همه مشاهده کنند، که شامل پشتیبانی از عکسها و ویدیوهای با وضوح بالاتر، پیامهای صوتی و امکان ارسال فایلهای بزرگتر، همراه با رمزگذاری بهبودیافته، واکنشهای ایموجی بین پلتفرمی و چت های گروهی قابل اعتماد تر در دستگاه های مختلف اشاره کرد.
گوگل بیش از یک سال است که از طریق وبسایت، درخواستهای منتشر شده در توییتر، بیلبوردها و موارد دیگر اپل را برای پذیرش RCS وادار میکند، اما اپل تاکنون به درخواست های گول پاسخ نداده است. در واقع، تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً گفته است که RCS در اولویت نیست. کوک میگوید: «من نمیبینم که کاربران از ما بخواهند در این مرحله انرژی زیادی روی این موضوع بگذاریم.
تمامی اپراتورها و تولیدکنندگان بزرگ موبایل از جمله AT&T، ورایزن، T-Mobile، موتورولا، نوکیا، وان پلاس، سامسونگ، سونی، و غیره از پروتکل RCS پشتیبانی کردهاند و اپل تنها شرکتی است که به پیاده سازی این پروتکل در گوشی های آیفون خود ندارد.
منبع macrumors