گوگل حساب های کاربری غیر فعال را از سرویس های خود حذف می کند

گوگل

برخی از سرویس های گوگل به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و فقط کافیست با ساختن یک حساب کاربری و بدون پرداخت هزینه اشتراک از سرویس های جیمیل، گوگل فوتوز و داکس از این سرویس ها استفاده کنید. اما بر اساس گزارش منتشر شده هزاران حساب کاربری غیر فعال سروهای گوگل را اشغال کرده اند و این شرکت با تغییر سیاست های خدمات خود قصد دارد حساب های کاربرانی که غیر فعال می باشند را حذف کنند.

فضای اشغال شده در سرورهای گوگل فقط به حجم اطلاعاتی که کاربران با ایجاد حساب کاربری تولید کرده اند خلاصه نمی شود، غول فناوری برای هر حساب کاربری که ایجاد می شود، فضای مشخصی از حافطظه ابری را به تک تک حساب های کاربری اختصاص می دهد تا کاربران قادر به ذخیره فایل های خود باشند. بر همین اساس گوگل با حذف بسیاری از حساب های کاربری که غیر فعال می باشند، هزینه های خود را کاهش می دهد.

گوگل تغییر سیاست های اجرایی خود در ارائه خدمات سرویس های خود را از اول ژوئن ۲۰۲۱ اجرایی می کند و پس از گذشت ۲ سال یعنی از اول ژوئن سال ۲۰۲۳ تمامی حساب های کاربری را که در این مدت غیر فعال بوده اند را به صورت خودکار از تمامی سرویس های خود حذف می کند. گوگل اطلاعات ذخیره شده را از تمامی بخش های سرویس های خود از Drive ، داکس ، شیت ها ، اسلایدها، Jamboard ، جی میل،  تصاویر ، Drawings ، فرم ها و سایت حذف خواهد کرد.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرده است کاربرانی که نمی خواهند اطلاعاتشان حذف شود باید برای فعال نگه داشتن حساب کاربری خود از طریق مرورگر استفاده کنند تا سیستم گوگل بتواند حساب های فعال را تشخیص دهد. گوگل همچنین اعلام کرد که تغییر سیاست های خود برای کاربران Google One که به صورا ماهیانه اشتراک پرداخت می کنند اعمال نخواهد شد و همچنین کاربران سرویس گوگل Workspace این سیاست ها اعمال نخواهد شد.

منبع gsmarena

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up