گوگل به وسیله کابل های زیردریایی اروپا و آفریقا را به هم متصل می کند

گوگل اروپا و افریقا را به هم متصل می کند

شرکت آلفابت مادر گوگل در روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد به کمک کابل های ارتباطی زیر دریایی بین اروپا و آفریقا اتصال جدیدی را ایجاد کند، این پروژه با نام Equiano و منابع مالی آن به طور کامل توسط گوگل گوگل تامین خواهد شد و این سومین کابل ارتباطی خصوصی بین المللی این شرکت خواهد بود. غول موتورهای جستجو ۴۷ میلیارد دلار در زمینه های بهبود زیربنای فناوری جهانی در طی سه سال گذشته سرمایه گذاری کرده است، گفت: Equiano چهاردهمین سرمایه گذاری این شرکت در کابل های زیرزمینی جهانی خواهد بود.

گوگل در یک پست وبلاگی خود گفت: اکویانو  اولین کانال کابلی زیردریایی خواهد بود که  قادر خواهد بود تغییرات نوری را در سطح فیبر  جفتی در عرض سوئیچینگ Wavelength-Level را به صورت سطح طول موج انجام دهد. گوکل اعلام کرد که در اواخر سال ۲۰۱۸ قرار داد ساخت این کانال ارتباطی زیر دریایی را با شرکت Alcatel Submarine Network امضا کرده. در اولین مرحله از این پروژه، ابتدا آفریقای جنوبی به پرتغال متصل خواهد شد، انتظار می رود در سال ۲۰۲۱ این پروژه شروع شود. شرکت گوگل در ماه آوریل(اردیبهشت) سال جاری پروژه ی Curie را به پایان رساند. در این پروژه کشور شیلی به لس آنجلس به وسیله ی کابل خصوصی به هم متصل شدند.

همچنین، گوگل در سال گذشته اعلام کرد پروژه ی کابل زیر دریایی اقیانویس اطلس را که ایالات متحده را به فرانسه  متصل میکند که شامل ۶۶۰۰ کیلومتر کابل در زیر دریا خواهد بود را در سال ۲۰۲۰ اجرایی خواهد کرد. کابل های ارتباطی زیر دریایی ستون فقرات اینترنت می باشند که این کابل ها قادرند ۹۹ درصد از ترافیک های داده های جهان را انتقال دهند.

منبع reuters

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up