گوگل برای رقابت با موتور جستجوی Bing میلیاردها دلار پرداخت می کند

گوگل

به نظر می رسد که گوگل هیچ مشکلی در سرمایه گذاری نجومی جهت اینکه رتبه اول را در موتورهای جستجو داشته باشد ندارد. اسناد نشان می دهند که این شرکت به تولید کنندگان تلفن های هوشمند انگیزه مالی می دهد تا فروشگاه اپلیکیشن خود را در مرکز توجه بازدیدکنندگان قرار دهد و همچنین به توسعه دهندگان پول خوبی می دهد تا بازی های خئد را در گوگل پلی استور ارائه کنند. این شرکت همچنین مبلغ هنگفتی را به اپل پرداخت می کند تا در مرورگر سافاری اپل به طور پیش فرض باقی بماند. گفته می شود این مبلغ در سال جاری میلادی 15 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

این رقم را تحلیلگران برنشتاین منتشر کرده اند. آن ها انتظار دارند که گوگل برای حفظ وضعیت خود در دستگاه های اپل حتی بیش از این رقم هزینه کند. این مبلغ در سال 2022 به حدود 20 میلیارد دلار افزایش می یابد. این برارودها بر اساس الگوهای موجود در آخرین اسناد مالی موجود از هر دو شرکت است. اگر در سال آینده شرایط تغییر نکند، احتمالا گوگل گوگل به پرداخت میلیاردها دلار به منظور پیشروی و توجه کاربران iOS ادامه خواهد داد.

جین هروات، مدیر ارشد حفظ حریم خصوصی جهانی اپل، در اوایل سال جاری اعلام کرد که این شرکت به دلیل پیشرو بودن گوگل به عنوان پیشروترین موتور جستجو، گوگل را پیش فرض محصولات خود قرار داده است. مرورگر سافاری به شما این امکان را می دهد موتور جستجوی دیگری را بنیز به دلخواه انتخاب کنید. به نظر می رسد اپل و گوگل در نتیجه این معامله نوعی همزیستی بین خود دارند. پرداخت عظیم گوگل به اپل، باعث می شود این شرکت تا سال های آینده درآمد خود را افزایش دهد. این برای اپل بسیار مفید است، زیرا این شرکت تجارت خود را فراتر از سخت افزار متنوع کرده است.

باتوجه به اینکه اعلام شده است گوگل شرکت مطمئنی نمی باشد، تحلیلگران بر این باور هستند که این دو شرکت راهی که انتخاب کرده اند می تواند یک خطر نظارتی تلقی شود. اگر به عنوان شواهدی از اقدامات ضد رقابای گوگل در نظر گرفته شود، تحلیلگران برنشتاین تخمین می زنند که این امر می تواند باعث کاهش 4 الی 5 درصدی درآمد ناخالص اپل شود. همچنین گوگل می تواند به طور کلی پرداخت اپل را متوقف کند، اما تحلیلگران معتقدند که این اتفاق نمی افتد زیرا گوگل برای اطمینان از پیشی گرفتن از مایکروسافت پول زیادی پرداخت می کند.

گوگل هنوز بخش اعظم پول خود ر از درآمد تبلیغات تامین می کند. این شرکت رکورد 61.9 میلیارد دلار سود را با رهبری موتور جستجوی خود به دست آورده است که به تنهایی 7 میلیارد دلار درآمد داشته است. اما دقیقا مشخص نیست که سافاری چقدر به کسب درآمد گوگل کمک می کند و آیا پرداخت میلیاردها دلار به اپل واقعا ارزشش را دارد؟!

منبع gizmodo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up