گوگل برای تولید محتوای با کیفیت خبری به ناشران پول پرداخت می کند

همکاری گوگل با سازمان بهداشت جهانی

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، گوگل در مورد پرداخت هزینه های محتوای تولیدی خبری، با ناشران در حال مذاکره است. در این گزارش آمده است که این مذاکرات با ناشران خارج از ایالات متحده انجام می شود.گوگل با ناشران کشورهایی از جمله فرانسه و برخی از کشورهای اروپایی در حال مذاکره است. گوگل در بیانیه ای به وال استریت ژورنال گفت: ما میخواهیم به مردم کمک کنیم تا خبرها و ژورنالیسم های با کیفیتی را پیدا کنند. مهم این است که دموکراسی آگاهانه ای داشته باشیم تا به حمایت از صنعت خبری پایدار کمک کند. ما به این موضوع بسیار اهمیت می دهیم و با شرکای خود در حال مذاکره هستیم تا مسیرهای بیشتری را برای گسترش همکاری با دیگر ناشران هستیم تا برنامه هایی مانند Google News Initiative را ایجاد کنیم.

گوگل از گذشته در حال مقابله با اخبارهای جعلی ای بوده است که به محصولات خبری خود راه یافته بودند. گوگل در سال ۲۰۱۸، برای حل این معضل ابتکار عمل Google News Initiative خود را راه اندازی کرد. این شرکت همچنین با سازمان های خبری در اروپا و فرانسه سر نحوه ی نمایش مقالات و خبرها و حق کپی رایت با مشکل رو به رو شد که در نهایت شرکت های فناوری جهت نمایش مقالات به کاربران خود ملزم به پرداخت مبلغی به ناشران شدند. پس از آن گوگل اعلام کرد که مبلغی به ناشران پرداخت نخواهد کرد و در عوض نحوه ی نمایش اخبار را تغییر خواهد داد.

هرچند که این برای اولین بار نیست که گوگل با ناشران همکاری می کند و به آن ها پول پرداخت می کند. در سال گذشته، این شرکت فناوری مجوز تهیه اخبار صوتی را از ناشرانی مانند فاکس نیوز، سی ان ان، اسوشیتد پرس، Cheddar، ABC، PBS و رویترز و دیگر مجموعه ایستگاه های رادیویی محلی تهیه کرد. گوگل مبلغی را به خبرگذاری ها پرداخت می کند تا اخبار صوتی را با فرمت خاصی که با دستیار گوگل اسیستنت کار کند، ایجاد کنند.

سایر شرکت های فناوری، مانند فیس بوک و اپل نیز پرداخت پول را به ناشران در ازای تولید محتوا آزمایش کرده اند، اگر چه پول پرداختی شرکت های فناوری به ناشران در برابر درآمد های خود بسیار ناچیز بود. گوگل و فیس بوک بیشتر درآمدهای تبلیغاتی را جمع آوری می کنند و ناشران مجبورند استراتژی های جدید درآمد زایی را ایجاد کنند.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up