گوگل امکان ویراش فایل های آفیس ضمیمه شده در جیمیل را ارائه کرد

گوگل

گوگل کار با فایل های مایکروسافت آفیس را در جیمیل را آسان تر کرده است، غول جستجوی اینترنتی به کاربران این امکان را می دهد تا فایل های آفیس ضمیمه شده را در جیمیل مستقیما ویرایش کنند. این قابلیت همانند ویرایش فایل های گوگل داکس (Google Docs) و شیتس (Sheets) می باشد.

در ماه های گذشته گوگل سرویس G Suite را به Google Workspace تغییر نام داد که شامل اپلیکیشن های شیتس، گوگل داکس، اسلایدها، میت و تقویم می باشد و برای مدتی پشتیبانی از فایل های آفیس، پاورپوینت، ورد و اکسل ارائه می دهد. اما قبل از ارائه این قابلیت، کاربران برای ویرایش فایل های آفیس باید به گوگل درایو انتقال داده می شدند، درحالی که در ضمیمه جیمیل فقط امکان نمایش فایل ها وجود داشت.

کاربران در قابلیت جدید به طور قابل توجهی می توانند فقط با یک کلیک می توانند فایل های آفیس خود را با استفاده از ویرایشگر گوگل داکس، باز و ویرایش کنند. اما در عملکرد ویرایش جدید، فایل های آفیس به گوگل داکس تبدیل نمی شوند و با فرمت اصلی ذخیره می شوند. جیمیل در این قابلیت به کاربران این انمکان را می دهد تا بدون نیاز به دانلود و آپلود دوباره فایل ها، به ایمیل های خود پاسخ دهند. همچنین گوگل در تلاش است تا با اطمینان از کار با فایل های آفیس در گوگل داکس، افزونه جدیدی به نام Macro Converter برای گوگل ورکسپیس معرفی کرده است که به کاربران و سازمان ها این امکان را می دهد که به راحتی فایل های اکسل و شیتس خود را انتقال دهند.

همچنین، گوگل در تلاش است تا بهبود هایی در اسناد در صفحه بندی عمودی و افقی و پشتیبانی از تصاویر در پس زمینه متن  در گوگل داکس را اضافه کند، این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد تا اسنادی با صفحات افقی و عمودی به همراه تصاویر ایجاد کنند. اگرچه ویژگی افزودن تصاویر در اسناد تا سال آینده میلادی در دسترس نخواهد بود.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up