کارمندان سابق توییتر به دلیل اخراج دسته جمعی ایلان ماسک از توئیتر شکایت کردند

شکایت علیه توییتر

گروهی از کارکنان پیشین توییتر که با آمدن ایلان ماسک از این شرکت اخراج شده اند، شکایتی علیه توییتر به راه انداخته اند که این موضوع ایلان ماسک را نگران کرده است.  این کارمندانی که اخراج شده اند ادعا می کنند نحوه اخراج شدنشنان قانون WARN نقض می کند. قانون WARN میکوید که قبل از اخراج کارکنان باید از اطلاع رسانی شود. این اقدامات مستلزم آن است که شرکت ها حداقل 60 روز قبل از اخراج دسته جمعی به کارمندان اطلاع دهند.

شانون لیس ریوردان، وکیلی که پنج شنبه گدشته این شکایت را در دادگاه ثبت کرده میگوید که این شکایت گروهی علیه توییتر با این هدف انجام شده است که “اطمینان از اینکه کارمندان از حقوق خود آگاه باشند و همیشه راهی برای پیگیری مطالبات آن ها وجود دارد”.این شکایت در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو ثبت شد و از پنج کارگر به عنوان شاکی نام برد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده ظاهرا یکی از شاکیان نامبرده قبلاً در زمان تشکیل پرونده اخراج شده است، در حالی که سه نفر دیگر از حساب های کاربری شرکت به بیرون انداخته شده اند و  اقدامی که فرض می شود نشان می دهد که آنها به زودی رسماً اخراج خواهند شد.

یکی از شاکیان به نام مانو کورنت در توییتر خود  نوشت: “در ابتدا قصد انجام چنین کاری را نداشتم از توییتر شکایت کنم… اما…”.

توییتر روز جمعه، ۴ نوامبر، در یادداشتی بدون امضا به کارمندان اطلاع داد که «در تلاشی برای قرار دادن [شرکت] در مسیری سالم»، «نیروی کار جهانی ما را کاهش خواهد داد». انتظار می رود ماسک حدود نیمی از 7500 کارمند تخمینی توییتر را به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش هزینه های این شرکت کاهش دهد.

این اولین باری نیست که سبک مدیریتی ماسک به شکایت های دسته جمعی منجر می شود. دو کارمند سابق تسلا در ماه ژوئن از این شرکت به دلیل نقض همان قانون WARN شکایت کردند.

منبع theverge

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up