کارت هدیه ۵ دلاری گوگل به مردم در ازای جمع آوری اطلاعات چهره برای استفاده در فناوری تشخیص چهره سه بعدی

حسگر Face Id پیکسل 4

انتظار می رود در آینده شرکت گوگل گوشی های هوشمند پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال را برای اولین بار مجهز به فناوری تشخیص چهره سه بعدی (۳D Face Id) کند. بر اساس گزارش ZDNET کارکنان گوگل در حال جمع آوری اطلاعات از چهره افراد در مکان های عمومی هستند که در ازای آن به کاربران یک کارت هدیه ۵ دلاری برای خرید از فروشگاه آمازون و یا استارباکس هدیه می دهند.

جرج، خبرنگار ZDNET، در حال گشت در پارک شهر نیویورک بود که متوجه ازدحام مردم در قسمتی از این پارک شده بود.در حالی که جورج تصور می کرد این ازدحام برای نظر سنجی تشکیل شده است، با نزدیک شدن به جمعیت یکی از مسئولان خود را کارمند گوگل تعریف می کند و توضیح می دهد که آن ها برای جمع آوری اطلاعات چهره کاربران برای گشودن قفل گوشی های آینده شرکت گوگل در حال انجام کار هستند. این کارمند گوشی را که در یک جعبه ی بزرگی بود به مردم داد و از آن ها درخواست کرد که دوربین سلفی آن گوشی از زوایای مختلف چهره خود عکس بگیرند. در عوض هر کاربری به ازای صرف زمان ۵ دقیقه یک کارت هدیه ۵ دلاری برای خرید از آمازون و یا استارباکس هدیه دریافت می کردند.

از آنجایی که گوگل به مقدار زیادی اطلاعات برای کمک به بهبود قابلیت تشخیص چهره سه بعدی نیاز دارد، کارمند گوگل به خبرنگار ZDNET گفته است که این شرکت تیم هایی را در چند شهر مستقر کرده است و در حال جمع آوری اطلاعات چهره کاربران می باشند. با این وجود نمی توان از صحت این موضوع با اطمینان کامل صحبت کرد، زیرا گوگل این شایعات را تایید نکرده است. با این حال با توجه به تصاویری که از پیکسل های آنده گوگل منتشر شده است، نشان از دو دوربین و چند حسگر در گوشی های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال دارند.

منبع androidcentral

3D Face Id

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up