ژاپن مسابقات المپیک ۲۰۲۰ را با فرمت ۸k پشتیبانی می کند

بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ در تابستان سال ۱۳۹۹ در شهر تکیو برگزار خواهد شد.  بر همین اساس ژاپنی ها سال هاست که در تلاش هستند این مسابقات را با رزولوشن ۸k برای بینندگان پخش کند. البته نمایش بازی های المپیک فقط در ژاپن با کیفیت ۸k و کانال صدای ۲۲٫۲ پوشش داده می شود. در حال حاضر ژاپن اطلاعاتی در مورد پخش بازی های المپیک ۲۰۲۰ را با این فرمت در دیگر نقاط دنیا منتشر نکرده است.

سازمان صدا و سیمای ملی ژاپن (NHK) اعلام کره است که هر دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات المپیک ۲۰۲۰ را با کیفیت ۸k را پوشش خواهد داد.همچنین تصاویری که به وسیله هلیکوپتر ضبط خواهند شد نیز با کیفیت ۸k خواهد بود. اما مسابقاتی که با کیفیت ۸k ضبط خواهند شد از جمله فینال دوومیدانی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر آقایان، فینال بانوان ۲۰۰ متر و فینال ۴۰۰ متر امدادی آقایان با فرمت ۸k پخش خواهد شد. همچنین فینال فوتبال و والیبال بانوان و به همراه مسابقات دیگری همچون بدمینتون، جودو، تنیس روی میز و شنا نیز با کیفیت ۸k از تلویزیون ملی ژاپن پخش خواهد شد. اما با برگزاری پارالمپیک مسابقاتی همچون راگبی با ویلچر، شنا و دوومیدانی نیز با فرمت ۸k پخش می شود.

اما این برای نخستین بار نیست که مسابقات المپیک با کیفیت خوبی پخش می شوند. در المپیک سال ۲۰۱۲ نیز برخی از مسابقات با فرمت ۸k پشتیبانی شد. همچنین در سال ۲۰۱۶ المپیک با فرمت ۸k پخش شد ولی NBC این فرمت را به ۴k کاهش داد. اما امروزه عرضه تلویزیون های ۸k بسیار زیاد شده و شبکه های تلویزیونی دیگر لزومی به تغییر فرمت پخش برنامه های خود نخواهند داشت.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up