پلیس لندن برای تشخصی چهره مجرمان در شهر دوربین بیومرتریک نصب می کند

دوربین های تشخیص چهره زنده در سراسر شهر لندن مستقر خواهند شد. پلیس کلانشهر لندن در روز گذشته اعلام کرد که مرحله ی آزمایشی این فناوری با موفقیت به اتمام رسیده است و به زودی این دوربین در تمام نقاط شهر لندن نصب خواهد شد. بر اساس گزارش منتشر شده از وب سایت بی بی سی، این دوربین ها در مکان های پرترددی مانند مراکز خرید، مکان های گردشگری و بازارها قرار می گیرند. هر دوربین بر اساس تصاویر ورودی به سیستم، چهره افراد را اسکن می کند، پلیس لندن اعلان کرده است: به کمک این فناوری به راحتی می توان مجرمان و خلافکارانی را که تحت تعقیب هستند در جمعیت شناسایی کرد.

وقتی چهره ی افراد با تصاویر موجود در سیستم این دوربین ها  هماهنگ باشد، سیستم این دوربین ها پلیس را در جریان قرار می دهند و ماموران پلیس به محل فرد مورد نظر اعزام می شوند. پلیس متروپولین لندن در یک بیانیه ای اعلام کرد: پلیس لندن روزانه در جست و جوی مجرمان و خلافکاران می باشند، به کمک این سیستم و دوربین های تشخیص چهره به سادگی و سریع مجرمان را برای پلیس شناسایی می کند و پلیس سریعا خود را به محل مجرمین می رساند. بی بی سی نیوز می گوید، پلیس شهر لندن از این فناوری در ۵ تا ۶ ساعت در روز و در ساعات پر تردد استفاده خواهد کرد.

معاون پلیس متروپولین لندن، در مورد استفاده از این فناوری در بیانیه مطبوعاتی گفت: من به عنوان یک نیروی پلیس مدرن، معتقدم که ما وظیفه داریم از فناوری های جدید برای امنیت مردم شهر لندن استفاده کنیم. وی افزود: روزانه، ماموران پلیس ما به دنبال مظنونینی هستند که تحت تعقیب می باشند. این فناوری تشخیص چهره ی خلافکاران را بسیار سریع و راحت کرده است.

پیش از این استفاده پلیس از سیستم های تشخیص چهره در انگلیس، محدود به مکان های کوچک و رویاداد های عمومی مانند کنسرت ها و مسابقات فوتبال بوده است. استقرار این فناوری مورد انتقادات گسترده ای قرار گرفته است، بر اساس گزارش هایی که منتشر شده است نشان می دهد ۸۱ درصد از موارد شناسایی تشخیص چهره دچار خطا در تشخیص بوده است.

علی رغم این، معاون پلیس لندن مدعی است که این فناوری آزمایش شده است و می گوید الگوریتم های استفاده شده توسط شرکت بیومتریک NEC قادر است ۷۰ درصد مظنونین تحت تعقیب را شناسایی کند و میزان خطای این فناوری یک در هزار می باشد.

موسسه ی حریم خصوصی Big Brother Watch اعلام کرد: این تصمیم نمایانگر گسترش عظیم وضعیت بر نظارت و تهدیدی جدی برای آزادی های مدنی در انگلستان است. این یم حمله ی نفس گیرانه به حقوق مدنی ما می باشد و ما آن را به چالش می کشیم، این اقدام سوابق حقوق بشر دولت جدید را لکه دار می کند و ما خواستار تجدید نظر در مورد این موضوع می باشیم.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up