پشتیبانی از بازی های استیم در سیستم عامل کروم

اجرای بازی های استیم در کروم بوک

سیستم عامل کروم ممکن است در آینده ای نزدیک بتواند بازی های استیم را اجرا کند. مدیر عامل بخش سیستم عامل کروم اعلام کرد که شرکت گوگل در تلاش است تا قابلیت پشتیبانی از پلتفرم بازی شرکت Valve را در سیستم عامل خود اضافه کند. در حال حاضر زمان دقیقی برای اجرای این پشتیبانی توسط گوگل اعلام نشده است.

یک اطلاعیه جدید اما جالب در رابطه با این موضوع منتشر شده است که گوگل در طی چند سال اخیر در تلاش بوده است تا اجرای اپلیکیشن های اندرویدی خود را به سیستم عامل کروم اضافه کنند تا به طور کامل به وب متکی نباشد. با اضافه کردن استیم به کروم جذابیت های آن رابیشتر از گذشته خواهد کرد و با کروم بوک ها می توان به صدها بازی که از لینوکس پشتیبانی می کنند دسترسی داشت. گوگل سیستم عامل کروم را مبتنی بر لینوکس توسعه داده است.

اما کروم بوک به طور کلی دستگاه های کم مصرفی هستند که برای اجرا شدن در مرورگر وب طراحی شده اند که نباید انظارات بیشتری از این دستگاه ها داشته باشیم. تصور این که تمام بازی ها در کروم بوک ها بسیار خوب اجرا می شوند، کمی سخت خواهد بود. اگرچه استیم تعداد زیادی از بازی هایی با گرافیک پایین را ارائه داده است  و کاربران می توانند انتخاب های بیشتری را داشته باشند. در نتیجه، پشتیبانی از بازی های استیم در حال حاضر فقط در دستگاه های بالا رده مفید خواهد بود. کان لیو، مدیرعامل محصولا کروم OS در مصاحبه ی خود با وب سایت Android Police اعلام کرد که در آینده کروم بوک های قدرتمندتری را به بازار ارائه خواهیم کرد، به ویژه به دستگاه هایی اشاره کرد که از پردازنده های AMD استفاده می کنند.

حتی اگر پشتیبانی از پلتفرم بازی های استیم در سیستم عامل کروم محدودیت داشته باشد، به هر حال قابلیت های سیستم عامل کروم را افزایش می دهد و به هیچ وجه موضوع بدی نخواهد بود. همان طور که وب سایت Android Police به آن اشاره کرد، بازی های قدیمی تر به راحتی می توانند در برخی از کروم بوک ها اجرا شوند. همچنین استیم از قابلیت های بازی در رایانه های دیگر نیز پشتیبانی می کند، که در این مقاله در مورد آن توضیحی ارائه نشده است. در این خبر به نظر می رسد فقط پشتیبانی از بازی ها در سیستم عامل کروم مطرح شده است.

با این حال، گوگل به دنبال اجرای بازی های استیم در کروم بوک است، یک سرویس اجرای بازی که نیازی به سخت افزار قدرتمندی ندارد. اما گوگل تمرکز خود را روی اجرای بازی به صورت محلی روی کروم بوک گذاشته است، کروم بوم سیستم عاملی است که مبتنی بر خدمات ابری می باشد، این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد. در هر حال، استادیا با محودیت های تعداد بازی مواجه می باشد که بسیاری از آن ها بازی هایی هستند که نیاز به کروم بوک های قدرتمندتری نمی باشد، بنابراین، دو پیشنهاد مطرح شده نیازهای یکسانی را بر طرف نمی کنند.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up