پرو بوک های اچ پی به پردازنده های رایزن AMD مجهز می شوند

پرو بوک های اچ پی به پردازندئه های AMD مجهز می شوندشرکت اچ پی (HP) در حال کار بر روی لپ تاپ های سری کسب و کار خود بر روی پردازنده های چهار هسته ای سری رایزن (Ryzen) شرکت AMD است.در حال حاضر، دومدل از لپ تاپ های پروبوک G6 445 و پروبوک G6455 که بر اساس APU های رایزن و رایزن پرو به جای ترکیب فعلی پردازند های ۸ هسته ای اینتل Core i و AMD A10 تولید می شوند. قیمت هر دو دستگاه در ماه جاری با قیمت ۵۴۹ دلار به فروش می رسند.

در حال حاضر، مدل پایه از پردازنده های سری جدید رایزن ۲۲۰۰U با پردازنده گرافیکی Radeon Vega 3 استفاده می کنند، اما گزینه های دیگری نیز برای سفارشی سازی با نمونه های قدرتمند تری  موجود هستند که با مدل های رایزن ۵ ۲۵۰۰U با پردازنده گرافیکی Vega 8 و  رایزن ۷پرو  ۲۷۰۰U که با پردازنده گرافیکی رادئون RX Vega 10 موجود می باشد. لپ تاپ ها صرف نظر از اندازه صفحه نمایش تثریبا در یک سطح قرار دارند.لپ تاپ پرو بوک ۴۴۵ دلاری دارای یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن (۱۳۶۶*۷۶۸ یا ۱۹۲۰*۱۰۸۰) می باشد پروبوک ۴۵۵ دارای یک صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی (رزولوشن مشابه مدل کوچکتر) موجود می باشند. هر دو مدل از ۱۶ گیگابایت رم DDR4-2400 و یک گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات، دوپورت USB 3.1 Gen1، یک پورت USB Type-C، یک پورت USB نسل دوم، اترنت، HDMI و یک جک هدفون استفاده شده است.

رایزن سری 7تراشه های رایزن AMD هنوز هم به آرامی مورد استقبال سازندگان لپ تاپ ها قرار گرفته است، اما با تولید لپ تاپ های اچ پی که مخصوص استفاده های تجاری و کسب و کارها تولید خواهند شد، انتظار میرود در آینده پردازنده های AMD سهم بیشتری را در بازار لپ تاپ ها داشته باشند.

منبع tomshardware

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up