پایان توسعه ویژوال بیسیک

پایان توسعه ویژوال بیسیک

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که توسعه ی ویژوال بیسیک را متوقف می کند و دیگر هیچ قابلیت جدیدی را به این زبان برنامه نویسی اضافه نمی کند. گروه توسعه دهنده ی دات نت مایکروسافت اعلام کرد: با آغاز عرضه ی دات نت نسخه ۵، زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک از کتابخانه های کلاس، کنسول، ویندوز فرم، WPF، سرویس کر و ASP.NET Core Web API [AS] پشتیبانی خواهد کرد تا توسعه دهندگان با استفاده از این زبان برنامه نویسی نرم افزارهای خود را در دات نت Core توسعه دهند. از این پس ما قصد نداریم ویژوال بیسیک را به عنوان یک زبان برنامه برنامه نویسی تکامل دهیم، آینده ی ویژوال بیسیک برای ثبات و پایداری بیشتر با انواع اپلیکیشن ها و سازگاری بین دو نسخه های دات نت Core و دات نت فریم ورک تمرکز خواهد کرد.

مایکروسافت نسخه ویژوال بیسیک دات نت را همراه با سی شارپ عرضه کرد. این زبان در رقابت با زبان برنامه نویسی سی شارپ شکست خورد و بسیاری از برنامه نویسان نرم افزارهای خود را با سی شارپ توسعه دادند و بسیاری از برنامه نویسیان ویژوال بیسیک توسعه ی نرم افزارهای خود را با زبان سی شارپ توسعه دادند.

همچنین مایکروسافت در ادامه این بیانیه اعلام کرد: ما ویژگی های جدید برنامه نویسی را به ویژوال استدیو اضافه می کنیم تا تجربه کاربری توسعه دهندگان ویژوال بیسیک در نسخه های دات نت Core و دات نت فریم ورک بهبود یابد. در نتیجه برنامه نویسیان ویژوال بیسیک با مهاجرت به زبان سی شارپ از مزایای خوبی بهره مند خواهند شد. به عنوان مثال، اخیرا اضافه شدن قابلیت IntelliCode به ویژوال بیسیک می باشد.

منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up