ُSSD 990 پرو سامسونگ مبتنی بر PCLe 4.0 معرفی شد

سریع ترین ssd

سامسونگ به تازگی از یک SSD بسیار سریع به نام Samsung 990 Pro رونمایی کرده است.این SSD که جانشین 980 Pro است، تا 55 درصد در عملکرد نسبت به مدل قبلی خود بهبود یافته است. SSD جدید که قرار است در چند ماه آینده عرضه شود، بدون شک پیشرفت های ملموسی را برای گیمرها و سازندگان محتوا به همراه خواهد داشت. با این حال، در آینده نزدیک هنوز SSD های بهتری وجود خواهند داشت زیرا همه اینها به این دلیل است که سامسونگ تصمیم گرفته است تا به فناوری کمی قدیمی تر با 990 Pro پایبند باشد.

سامسونگ پرچم‌دار جدید را به عنوان یک محصولی بسیار قدرتمند برای گیمرها تبلیغ می‌کند، اما می‌گوید که در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی دیگر، مانند ویرایش ویدیوی 4K که سرعت نوشتن مهم است، به همان اندازه موفق خواهد بود. این شرکت می گوید که 990 Pro با سرعت خواندن به 7540 مگابایت در ثانیه (MB/s) و حداکثر سرعت نوشتن 6900 مگابایت بر ثانیه عرضه می شود.

سامسونگ برای افزایش بیشتر عملکرد این SSD جدید NVMe، سامسونگ آن را به جدیدترین (V-NAND) مجهز کرد که تراکم هر تراشه را افزایش می‌دهد و عملکرد را بدون اشغال فضای زیادی در دستگاه کوچک از قبل افزایش می‌دهد. SSD همچنین دارای یک کنترلر اختصاصی جدید است.

سامسونگ 990 پرو را برای یک سناریوی بازی بیرون آورد و آن را در Forspoken آزمایش کرد تا ثابت کند چقدر سرعت بارگذاری بازی ها را افزایش می دهد. با Samsung 990 Pro، زمان بارگذاری نقشه به تنها یک ثانیه در مقایسه با چهار ثانیه با SATA SSD و 28 ثانیه برای یک هارد HDD معمولی کاهش یافت.

برخی از بهترین SSD ها اغلب مشکل گرم شدن بیش از اندازه را دارند، سامسونگ با بهبود بهره وری انرژی درایو تا 50 درصد در مقایسه با پرچمدار قبلی 980 Pro به این موضوع می پردازد. همچنین SSD را به تعدادی ویژگی برای مقابله با گرما مجهز کرده است. همچنین سامسونگ به این محصول از نورپردازی RGB استفاده کرده است تا داخل کیس شما جذاب‌تر به نظر برسد.

همانطور که در بالا ذکر شد، سامسونگ ممکن است یک SSD کاملاً جدید را عرضه کند  و مطمئناً سریع تر از مدل قبلی خواهد بود، اما این شرکت همچنان به جای آزمایش PCIe 5.0 به فناوری آشنای PCIe Gen 4.0 پایبند است. سامسونگ با معرفی SSD جدید خود، ادعا می کند که پرسرعت ترین محصول مبتی بر تکنولوژی PCIe 4.0 را تولید کرده است.

به طور طبیعی، PCIe 5.0 دو برابر سریعتر از 4.0 است، اما برای استفاده از آن به یک پردازنده اینتل سریAlder Lake نیاز دارید و فعلا SSD های زیادی با استاندارد PCIe 5.0 زیادی وجود ندارد. از سوی دیگر، در حالی که 990 Pro سامسونگ سرعت فوق‌العاده‌ای را برای آن نسل از PCIe ارائه می‌کند، اولین SSD‌های PCIe 5.0 می‌توانند به سرعت خواندن 13000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 12000 مگابایت بر ثانیه دست پیدا کنند. ما به زودی شاهد تعداد بیشتری از این SSD های PCIe 5.0 خواهیم بود، به خصوص اکنون که AMD Ryzen 7000 به زودی وارد بازار می شود و از آن رابط پشتیبانی می کند.

سامسونگ 990 پرو قرار است در ماه اکتبر با ظرفیت تا 2 ترابایت عرضه شود. لیست قیمت پیشنهادی برای مدل 1 ترابایتی 179 دلار است، در حالی که نسخه 2 ترابایتی 309 دلار قیمت خواهد داشت. این شرکت همچنین یک مدل 4 ترابایتی را معرفی کرده است که در سال 2023 با قیمتی نامشخص عرضه می شود.

منبع digitaltrends

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up