AMD نسل جدید پردازنده های Ryzen 7000 را معرفی می کند

AMD به تازگی اعلام کرده است که پردازنده‌های نسل بعدی Ryzen 7000 خود را در 29 آگوست (7 شهریور) معرفی می کند. ای ام دی جزئیات کلی پردازنده های جدید خود را اعلام کرده است اما هنوز مشخصات دقیق مدل های مختلف پردازنده های خود را اعلام نکرده است. پردازنده های Ryzen 7000 اولین تراشه های رایانه شخصی مبتنی بر فرآیند 5 نانومتری هستند که فرکانس بالای 5 گیگاهرتز را تقویت شده اند و پلت فرم مادربرد AM5 آنها اولین تراشه AMD است که از DDR5 و PCIe 5.0پشتیبانی می کند. البته برای استفاده از پردازنده های جدید سری رایزن 7000 به مادربرد جدیدی نیاز دارید؛ اما خنک کننده های AM4 با نسل جدید پردازنده ها سازگاری دارند.

پردازنده های سری رایزن 7000  اولین تراشه های دسکتاپ AMD از زمان سری محبوب Ryzen 5000 خواهند بود، زیرا Ryzen 6000 فقط برای لپ تاپ ها و سایر دستگاه های تلفن همراه عرضه شد. AMD اعلام کرده است که در سال آینده میلادی پردازنده های سری 7000 رایزن را برای لپ تاپ های گیمینگ و لپ تاپ های رده پایین و سبک میز تولید خواهد کرد. پردازنده های نسل جدید AMD مبتنی بر معامری Zen 4 توسعه داده شده اند. این شرکت ادعا می کنند که این پردازنده ها در عملکرد تک تردی حدودا 15 درصد  نسبت به پردازنده های نسل قبلی بهبود داشته اند و از حداکثر 16 هسته استفاده می شوند.

در حال حاظر قیمت پردازنده های نسل 7000 رایزن اعلام نشده است ولی اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می دهد شرکت AMD قیمت پردازنده های خود را افزایش خواهد داد. پردازنده های نسل 7000 شرکت AMD با پردازنده های نسل سیزدهم شرکت اینتل (Intel Raptor Lake) رقابت خواهند کرد. اینتل نیز اعلام کرده است که قیمت پردازنده های نسل 13 خود را افزایش خواهد داد.

منبع theverge

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up