ویندوز 11 در 13 مهر ماه بدون پشتیبانی از اجرای اندروید معرفی می شود

مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز 11 در 5 اکتبر (13 مهر) به طور رسمی و کاملا رایگان برای تمامی کاربرانی که کامپیوترهای دارای ویندوز 10 دارند منتشر می شود. ارتقا رایگان ویندوز 11 از 13 مهر ماه آغاز می شود، اما مانند بسیاری از به روزرسانی های گذشته ویندوز، به صورت مرحله ای در دسترس کاربران خواهد بود. دستگاه های واجد شرایط در ابتدا ارتقا داده می شوند و سپس ویندوز 11 در هفته ها و ماه های بعد برای سایر دستگاه ها در بازار جهانی در دسترس قرار می گیرد.

آرون وودمن، مدیر کل بازاریابی ویندوز در مایکروسافت اعلام کرد:به دنبال تجربه های فوق العاده ای که از ویندوز 10 آموخته ایم، ما می خواهیم مطمئن شویم که بهترین تجربه ممکن را در اختیار شما قرار می دهیم. ما انتظار داریم که تمامی دستگاه های واجد شرایط تا اواسط سال 2022 ارتقا ویندوز 11 را دریافت کنند. مایکروسافت در آینده در رایانه های شخصی که از ویندوز 10 استفاده می کنند در بخش به روزرسانی ویندوز 10 به کاربران اعلام می کند که چه زمانی ارتقا برای ویندوز 11 در دسترس است. همچنین می توانید بررسی کنید که ایا دستگاه شما واجد شرایط ارتقا ویندوز 11 از طریق ویندوز به روزرسانی ویندوز یا برنامه PC Health Check دستگاه خود را برای نصب ویندوز 11 بررسی کنند.

در حالی که مایکروسافت ویندوز 11 را در 5 اکتبر به طور رسمی معرفی می کند، اما تمام ویژگی های اعلام شده در دسترس نخواهد بود. مایکروسافت قرار است اجرای اپلیکیشن های اندروید را با همکاری آمازون و اینتل به ویندوز 11 اضافه کنند، اما این ویژگی در 5 اکتبر در دسترس نخواهد بود. پیش نمایش اپلیکیشن های اندروید ذر ویندوز 11 ذر ماه های آینده برای ویندوز اینسایدر در دسترس خواهد بود و نشان می دهد که احتمالا تا سال 2022 برای تمام کاربران ویندوز 11 راه اندازی نمی شود.

مایکروسافت حداقل سیستم مورد نیاز را برای ویندوز 11 در هفته گذشته اعلام کرد. حداقل سیستم مورد نیاز باید دارای پردازنده 64 بیتی 1 گیگاهرتزی دو هسته ای، 4 گیگابایت رم، 64 گیگابیت حافظه ذخیره سازی و پشتیبانی از UEFI و Secure Boot و TMP 2.0 و هممچنین پشتیبانی از دایرکست 12 و WWWDM 2.X نیز باشد. البته اگر نمیخواهید که از ویندوز 11 استفاده کنید، همچنان می توانید از ویندوز 10 استفاده کنید؛ زیرا مایکروسافت اعلام کرده است که تا سال 2025 پشتیبانی ویندوز 10 را ادامه می دهد. ام مشخص نیست که مایکروسافت چه به روز رسانی بزرگی را برای ویندوز 10 منتشر می کند.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up