وب سایت Colourise با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر سیاه سفید را رنگی می کند

وب سایت کالرایز تصاویر سیاه سفید را به هوش مصنوعی رنگی می کند

مهندسان حوزه ی اطلاعات و هوش مصنوعی سنگاپور ، یک سرویس مبتنی بر وب سایت Colourise.sg را توسعه داده اند که قادر است با بهره مندی از هوش مصنوعی تصاویر سیاه و سفید را به صورت کاملا رنگی تبدیل کند. برای کار کردن با  وب سایت مبتنی بر هوش مصنوعی کالرایز، نیاز به هیچگونه مهارت و یا اطلاعاتی نمی باشید و استفاده از این سرویس کاملا رایگان است. برای کارکردن با این سرویس، فقط کافیست تصویر سیاه سفید را در این وب سایت آپلود کنید و در عرض چند ثانیه عملیات رنگی سازی تصویر صورت می پذیرد و نتیجه به شما نشان داده می شود. در ضمن، نتایج بدست آمده از این وب سایت، در بسیاری از موارد بسیار واقعی و جالب به نظر می رسند.

این پروژه توسط یکی از مهندسان نرم افزار به نام (پرستون لیم) طراحی شده است، لیم در توضیح این پروژه گفت: وب سایت Colourise به وسیله ی هوش مصنوعی، به طور خاص برای رنگ آمیزی عکس های تاریخی سیاه و سفید سنگاپور آموزش داده شده است. ای پروژه از برخی رنگسازی های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Algorithmia کاملا متفاوت است.

Colourise

با این حال، این ابزار یک گزینه عالی برای رنگ آمیزی تصاویر حتی در خارج از سنگاپور است. البته این ابزار محدودیت هایی نیز دارد. در درجه ی اول کاربران نمی توانند رنگ های مورد نظر خود را در بخش های مختلف تصویر مشخص کند، به این معنی است که تصاویر نهایی ممکن است واقع گرایانه به نظر برسند; اما رنگ تصویرممکن است با رنگی که کاربر در نظر دارد متفاوت باشد. با توجه به اطلاعاتی که تیم سازنده این پروژه ارائه داده است، سرویس کالرایز در تصاویری که شامل انسان و مناظر طبیعی با وضوح بسیار بالا می باشند، عملکرد بسیار خوبی دارد. این سیستم با استفاده از اطلاعاتی که در پایگاه داده خود دارد، می تواند اشیائ موجود در تصاویر را شناسایی کند و رنگ آمیزی کند. در عکسهایی که حاوی اشیائی باشد هوش مصنوعی قادر به تشخیص آن نباشد، ممکن است نتایج شامل رنگهای غیر واقعی باشد.

منبع dpreview

Colourise, تبدیل تصاویر سیاه سفید به رنگی, تصاویر رنگی, تصاویر سیاه سفید, هوش مصنوعی

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up