هکرها کدمنبع ویندوز ۱۰ را به فروش گذاشته اند

بر اساس گزارش منتشر شده، مایکروسافت در مورد فروش این کدها اعلام کرد که هکرها با استفاده از حساب های داخلی خود به کدهای منبع مایکروسافت دسترسی پیدا کرده اند.

طبق گزارشی که در هفته گذشته منتشر شد، مایکروسافت در مورد هک Solarwinds (نرم افزار سازمانی سولار ویندوز) ، کشف کرد که هکرها به برخی از حساب های داخلی کاربران مایکروسافت دسترسی پیدا کرده اند و به برخی از کدهای منبع امنیتی مایکروسافت دسترسی پیدا کرده اند. بر همین اساس هکرها کد منبع بزرگترین سیستم عامل را به قیمت ۶۰۰ هزار دلار به فروش گذاشته اند.

این خبر برای نخستین بار توسط یکی از معروف ترین محققان امنیتی به نام جک ویلیامز منتشر شد که وی ادعا می کند که هکرها به نظر می رسند گروه مشهور روسی به نام  Shadow Brokers می باشند.این محقق امنیتی می گوید پیش از این بسیاری از گروه های روسی مشابه این اقدام را انجام داده اند و مطمئن نیستیم که ادعای آن ها حقیقت دارد یا خیر. مایکروسافت به طور رسمی تایید کرد که هکرها به برخی از منبع کدها دسترسی پیدا کرده اند، اما دسترسی تغییر کدها را نداشته اند.

مایکروسافت اعلام کرد که هکرها با مشاهده منبع کدها قادر به تغییر کدها نبوده اند و این موضوع خطر را افزایش نمی دهد و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد که مشاهده کدها امنیتی سرویس های مایکروسافت یا هرگونه اطلاعات مشتریان را در معرض خطر قرار داده باشد. مایکروسافت در ادامه بیانیه خود اعلام کرد مشاهده کدمنبع امنیت سرویس های مایکروسافت را به خطر نمی اندازد، زیرا این شرکت برای امنیت محصولات خود فقط به کدهای منبع اعتماد نمی کند و اقدامات امنیتی بیشتری را انجام داده است.

منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up