هوش مصنوعی تکنیک های نقاشی هنرمندان بزرگ را شبیه سازی می کند

خلق آثار هنری با استفاده از هوش مصنوعی

ما قادر نیستیم به گذشته برگردیم تا ببینیم هنرمندان بزرگی همچون ادوارد مانه یا ونسان ون گوگ چگونه شاهکارهای خود را خلق کرده اند، اما هوش مصنوعی ممکن است این امکان را بدهد تا فرایند خلق یک آثار هنری و قدیمی را مشاهده کنیم. محققان دانشگاه MIT CSAIL یک سیستم یادگیری ماشینی را بانام Timecraft طراحی کنند. این سیستم یادگیری ماشین قادر اسن فرایند نقاشی را با جزئیات کامل وحتی قسمت هایی که هنرمند از قلم مو استفاده کرده است نمایش دهد. در ابتدا ۲۰۰ فیلم آموزشی تایم لپس از تقاشی های دیجیتال و آبرگ را به عنوان اطلاعات آموزشی در اختیار این سیستم قرار می دهند، پس از آن یک شبکه عصبی به نام (convolutional) برای ایجاد فرایند شبیه سازی نقاشی بر اساس آنچه آموخته است ایجاد کردند.

اما نتایج به دست آمده کامل نمی باشد، اما بسیار موثر بوده است. سیستم هوش مصنوعی تایم کرفت (Timecraft)، از معیارهای بنچمارک عملکرد بهتری داشته است و از بیش از ۹۰ درصد از موارد بهتر عمل کرده است. عملکرد این سیستم هوش مصنوعی آنچنان خوب است که هنگگام باز آفرینی یک اثر هنری که با استفاده از فیلم های آموزشی آموخته است، تقریبا نیمی از کارشناسان در یک نظر سنجی آنلاین  را فریب داده است.

علاقه مندانی که می خواهند این سیستم را آزمایش کنند، به زودی تیم توسعه دهنده این الگوریتم کدهای آن را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. علاوه بر بررسی های قرایند خلق آثار هنری ، این سیستم هوش مصنوعی می تواند برای آموزش تکنیک های نقاشی برای تازه کاران بسیار مفید باشد. اما فاصله ی زیادی تا ایجاد یک نقاش ماهر مانند باب راس داریم، اما دانشمندان معتقدند که این دستاورد ها در آینده ای نزدیک می تواند به خلق آثار هنری تبدیل شود.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up