هوش مصنوعی با یادگیری متن ترانه موسیقی تولید می کند

هوش مصنوعی با یادگیری متن ترانه موسیقی تولید می کند

هوش مصنوعی با سرعت بسیاری به پیشرفت خود ادامه می دهد و اکنون قادر به انجام برخی از وظایف ما را دارد. یکی از کارهای جذابی که کاربران فناوری انجام می دهند آن است که بازسازی موسیقی های برخی از خواننده ها می باشد، اما اگر هوش مصنوعی به تولید قطعات موسیقی باشد چه می شود؟

کاربر فعالی در یوتیوب با نام Funk Turkey در حال آزمایش توانایی های هوش مصنوعی در ساختن قطعات موسیقی می باشد، این کاربر متن ترانه های برخی از گروه ها را به هوش مصنوعی می داد تا سیستم هوش مصنوعی یک موسیقی کاملا جدید با اساس ورودی های دریافت شده تولید کند. برای شروع نتایج بدست آمده راضی کننده و جالب بوده است.

فانک ترکی در جدیدترین آزمایشات خود نمونه اشعار آهنگاهی مختلف گروه نیروانا را به هوش مصنوعی منتقل کرد. نتیاج بدست آمده به وسیله ی هوش مصنوعی انجام شده است که فانک ترکی آن را Smother نامگذاری کرده است که می توانید در اینجا مشاهده کنید.

قبلا تلاش‌های مشابهی توسط او برای ساختن قطعات موسیقی به کمک هوش مصنوعی انجام شده بود که از موسیقی گروه‌هایی همچون متالیکا و نیکل‌بک استفاده می‌کرد. درنهایت، حاصل کار هیچ‌گاه یک اثر کامل نیست و مانند آزمایش‌های مشابه برای نوشتن فیلمنامه به کمک هوش مصنوعی، هنوز راه زیادی تا تکامل در پیش دارد.

این اولین موسیقی تولید شده هوش مصنوعی توسط فانک ترکی نمی باشد، ترکی قبلا در آزمایشات خود به کمک هوش مصنوعی از موسیقی های گروه های متالیکا و نیکل بک استفاده کرده است. با این حال موسیقی های بدست آمده توسط سیستم هوش مصنوعی آثار هنری نمی باشند و راه بسیار زیادی برای تولید یک اثر کامل توسط هوش مصنوعی در پیش است.

منبع techspot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up