هواوی یک میلیون گوشی هوشمند با سیستم عامل اختصاصی هانگ منگ راهی بازار خواهد کرد

هانگ منگ سیستم عامل اختصاصی هواوی

بر اساس گزارش های منتشر شده، هواوی زودتر از آنچه که گفته می شد موفق به کنار گذاشتن سیستم عامل اندروید شده است‌. به گفته ی شرکت Rosenblatt Securities شرکت چینی هواوی در ماه های آینده یک میلیون گوشی هوشمند با سیستم عامل اختصاصی خود با نام هانگ منگ به بازار عرضه خواهد کرد. البته این سیستم عامل در حال آزمایش های اولیه می باشد. سیستم عامل اختصاصی هواوی با تمام برنامه های اندروید سازگاری دارد و از امنیت بالایی برخوردار می باشد.

‌یک وبسایت چینی به نقل از مدیر بخش تجارت مشتریان هواوی از انتشار سیستم عامل هانگ منگ خبر داده بود. بر اساس گفته ی مدیر هواوی، این سیستم عامل در پاییز سال جاری آماده خواهد شد و یا در تابستان سال آینده عرضه خواهد شد. سیستم عامل هانگ منگ نه تنها بر روی موبایل نصب خواهد شد بلکه روی رایانه، تبلت، تلویزیون های هوشمند، خودرو و گجت های پوشیدنی استفاده خواهد شد.

اگر چه ایالات متحده آمریکا تحریم های نرم افزاری و سخت افزاری شرکت های آمریکایی علیه هواوی را به مدت سه ماه به تعویق انداخته است، اما هواوی تصمیم خود را گرفته است و منتظر معافیت تحریم های آمریکا نمی ماند و روند توسعه ی سیستم عامل اختصاصی خود را تسریع می بخشد. اما موفقیت شرکت هواوی در توسعه ی سیستم عامل اختصاصی خود، برای شرکت گوگل نگران کننده خواهد بود، گوگل اعلام کرده بود هواوی با راه اندازی سیستم عامل اختصاصی خود امنیت آمریکا را به خطر می اندازد.

بر اساس گزارش وب سایت هواوی سنترال، شرکت هواوی نام تجاری سیستم عامل اختصاصی هانگ منگ را در کشورهایی مانند کانادا، کره جنوبی، مکزیک و اروپا به ثبت رسانده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که سیستم عامل اختصاصی هواوی با نام هانگ منگ (HongMeng) چندان مناسب بازاریابی بین المللی نیست. هانگ منگ در زبان چینی ( رویای سرخ ) معنی می دهد، با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا این غول چینی از نام دیگیری برای سیستم عامل اختصاصی خود استفاده خواهد کرد یا خیر.

منبع gsmarena

HongMeng, هانگ منگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up