هواوی

هواوی در حوزه ی رایانش ابری سرمایه گذاری می کند

 

شرکت هواوی با سرمایه گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری برای ورود به بازار رایانش ابری برای ۵ سال آینده برنامه ریزی کرده است. بر همین اساس، غول فناوری چینی قصد دارد تعداد برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار خود را از ۱٫۴ میلیون نفر به ۵ میلیون نفر افزایش دهد. سرمایه گذاری جدید غول چینی در کنار رقبای خود محلی خود مانند علی بابا و تنسنت و همچنین آمازون، گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت های محاسبات ابری ایالات متحده آمریکا رقابت خواهد کرد. این در حالی است که هواوی بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان و دومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند است، در حال حاضر این شرکت ۲ سال است که وارد حوزه ی فناوری ابری شده است و راه طولانی ای در پیش دارد.

یکی از مدیران شرکت هواوی در مورد برنامه های محاسبات ابری این شرکت در بمصحابه ی مطبوعاتی خود گفت: آینده ی بازار محاسبات ابری بسیار گسترده خواهد بود که ارزش آن بیش از دو تریلیون دلار است. ما سرمایه گذاری را با استراتژی متمرکز بر چهار حوزه ی اصلی ادامه خواهیم داد. ما مرزهای معماری را جا به جا خواهیم کرد، در پردازنده های بخش های مختلف سرمایه گذاری خواهیم کرد و مرزهای روشنی را برای تجارت و یک اکوسیستم باز را توسعه خواهیم داد.

همچنین هواوی از سریع ترین خوشه آموزشی هوش مصنوعی اطلس ۹۰۰  رونمایی کرد. اطلس ۹۰۰ در واقع از هزاران پردازنده درونی تشکیل شده است و به همین دلیل بسیار قدرتمند است. هواوی برای بیان بهتر میزان قدرت اطلس ۹۰۰ گفت: این خوشه ی آموزشی هوش مصنوعی تنها ۵۹٫۸ ثانیه طول می کشد تا آموزش ResNet-50 را که استاندارد طلایی سنجش عملکرد آموزش هوش مصنوعی است را انجام دهد، که نسبت به رکورد جهانی ۱۰ ثانیه سریعتر است.

بر اساس گفته ی هواوی، اطلس ۹۰۰ امکانات جدیدی را در زمینه های مختلف تحقیقاتی علمی و فناوری های تجاری از جمله نجوم، پیش بینی هوا، رانندگی خودران و اکتشاف نفت را به ارمغان می آورد. این شرکت همچنین خوشه آموزش هوش مصنوعی خود را روی Huawei Cloud به عنوان یک سرویس خوشه ای مستقر کرده است تا بتواند قدرت محاسبانی فوق العاده را که در صنایع مختلف به طور گسترده تری را در دسترس مشتریان خود قرار دهد.

منبع techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up