هواوی برای ساخت اپلیکیشن های خود ۲۶ میلیون دلار روی توسعه دهندگان خود سرمایه گذاری کرد

سرمایه گذاری 27 میلیون دلاری هواوی در تولید اپلیکیشن

پس از آنکه شرکت های آمریکایی در سال ۲۰۱۹ با دستور رئیس جمهور شرکت هواوی را تحریم تجاری کردند، هواوی قصد دارد حدود ۲۶ میلیون دلار جهت جذب برنامه نویسان برای ایجاد اپلیکیشن های گوشی های جدید خود سرمایه گذاری کرده است. ددر حالی که سیستم عامل اندروید متن باز است و هواوی می تواند از این سیستم عامل در محصولات خود استفاده کند، غول فناوری چینی حق استفاده از سرویس های گوگل مانند پلی استور را ندارد. بر اساس گزارش Business Insider، این سرمایه گذاری جدید که در روز چهارشنبه هفته ی گذشته در لندن اعلام شد، به منظور پیوستن توسعه دهندگان اپلیکیشن های مختلف برای تولید اپلیکیشن های خئود برای فروشگاه اپلیکیشن AppGallery شرک هواوی است.

هواوی در ماه مه توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده (PDF) در فهرست سیاه تجارت های خارجی قرار گرفت. دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور علاوه بر افزودن هواوی به لیست سیاه تجارت های امریکا، همچنین دستور اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن شرکت های امریکایی از مراوردات تجاری با هواوی منع شدند، به دلیل نگرانی های امنیتی دولت ایالات متحده مربوط به امنیت ملی این کشور مبنی بر اینکه هواوی رابطه ی نزدیکی با دولیت چین دارد. اما هواوی بارها و بارها این اتهام را رد کرده است. هواوی با اینکه در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفت، در سال گذشته توانست ۷ میلیون گوشی ۵G را به فروش برساند.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه،  جیمز گونزالو، رئیس خدمات تلفن همراه هواوی در اروپا اعلام کرد: اپلیکیشن هایی که برای فروشگاه هواوی ساخته می شوند، دارای تبلیغات و اعلان (نوتیفیکیشن) های کمتری خواهند بود. وی در ادامه گفت: این قابلیت از نظر حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار خوب است.

منبع cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up