هواوی با کمک هوش مصنوعی مسابقه عکاسی برگزار می کند

شرکت چینی هواوی در حال برگزاری اولین مسابقه عکاسی با کمک هوش مصنوعی و با داوری انسان می باشد . شرکت هواوی دعوت نامه ای برای عکاسان ارسال کرده است و در این دعوت نامه درخواست ارسال بهترین تصاویر خود را برای رقابت در مسابقه  هواوی ارسال کنند تا شانس خود را برای بردن گوشی هواوی پی ۲۰ پرو و بلیط سفر به فلورانس ایتالیا بیازمایند .

بر همین اساس ، در این مسابقه از هوش مصنوعی برای قضاوت مسابقه استفاده می شود ، تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده در این مسابقه همان نمونه ای است که در پرچمدار هواوی پی ۲۰ پرو استفاده شده است . اما برای اطمینان از نبود خطای کامپیوتری ، شرکت لایکا که یکی از شرکت های شاخص در تولید لنزهای دوربین است از عکاس مشهوری به نام الکس لمبرکتس برای کمک به قضاوت به این مسابقه دعوت کرده است .

این مسابقه در مورد معرفی گوشی هواوی پی ۲۰ پرو است ، این گوشی هوشمند با کمک شرکت لایکا طراحی و توسعه داده شده است . دوربین هواوی پی ۲۰ پرو از ۳ دوربین در پشت دستگاه استفاده شده است ، کاربران می توانند با این گوشی در کنار تکنولوژی هوش مصنوعی تصاویر فوق العاده ای را ثبت کنند.هر دوربین در این گوشی از قابلیت هایی خاصی برخوردار است و کمک می کنند تا کاربر تصاویر ایده آل خود را ثبت کند .این مسابقه در ۱۲ جولای (۲۱ تیر ) آغاز شده است و به مدت ۸ هفته اجرا خواهد شد . در طول زمان برگزاری این مسابقه ، کاربران و عکاسان می توانن تصاویر ثبت شده خود را از طریق چت روم فیس بوک بسنجر برای هواوی ارسال کنند ، عکس های ارسال شده توسط هوش مصنوعی مورد چندین سنجش و قضاوت قرار خواهند گرفت .

شرکت هواوی در مورد سنجش تصاویر می گوید :  ۴ میلیون تصاویر گرفته شده توسط عکاسان و ویرایشگران حرفه ای توسط تکنولوژی هوش مصنوعی که آموزش داده شده است که برای هر عکس امتیازی بر اساس پارامترهایی از جمله فوکوس ، شکست نور ، رنگ بندی و ترکیب بندی در نظر می گیرد .

برای این مسابقه چندین دسته بندی مختلف در نظر گرفته شده است که بر همین اساس برنده هر دسته یک گوشی هواوی پی ۲۰ پرو و در مجموع برای ۱۰ نفر از برنده شدگان سفر رایگان به فلورانس ایتالیا با همراهی یکی از اساتید عکاسی شرکت لایکا جایزه می گیرند .

منبع dpreview

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up