همکاری دوبی با مایکروسافت در پیاده سازی کامپیوترهای کوانتومی

اداره آب و برق دوبی (DEWA) روز گذشته اعلام کرد قصد دارد با کمپانی بزرگ مایکروسافت برای توسعه و راهکارهای کوانتومی برای بهینه سازی انرژی و دیگر مشکلات چالش بر انگیز در مدیریت شهر دوبی خبر داده است . جالب است بدانید این سازمان به عنوان اولین سازمانی است که خارج از امریکا با شرکت مایکروسافت در زمینه Quantum کوانتوم همکاری خواهد کرد . شرکت مایکروسافت در حال تلاش برای توسعه پایدارترین و مقیاس پذیرترین کامپیوتری می باشد . همانطور که مایکروسافت در خال تسعه کامپیوترهای کوانتومی می باشد ، مایکروسافت در حال ارائه ی خدمات کوانتومی بر بستر آژور برای شرکت ها و سازمان های مختلف می باشد . با استفاده از خدمات ذکر شده ، میتوانند الگوریتم هایی که در کوانتوم استفاده شده است را برنامه نویسی کرد و به مرحله آزمایش دراورد . با این راهکار می توانند کوانتوم بدست آمده را در بستر پلتفرم آژور پیاده سازی و از آن در مدیریت واقعی استفاده کنند . در این حال ، پس از آماده شدن کامپیوترهای کوانتومی شرکت ها و سازمان ها می توانند تمام اطلاعات خود را بدون مشکلی انتقال دهند .

آقای تد هولمدال ، معاون اجرایی بخش کوانتوم مایکروسافت در گزارش خود گفت : محاسبات کوانتومی این امکان را به ما می دهد تا توانایی حل کردن برخی از چالش های بزرگ را که کامپیوترهای بزرگ توانایی آن را ندارند داشته باشیم .در حال حاضر شرکت  DEWA  مزایای دریافت زودهنگام پروژه کامپیوترهای کوانتومی را می داند . با استفاده از این مزایا می توانند دانش کوانتومی و راهکارهایی برای حل کردن چالش های بزرگ در زمان حال را میسر می کند .

محمد التایر مدیر اجرایی در DEWA در این رابطه می گوید : ما بسیار خوشحال هستیم که با شرکت مایکروسافت همکاری می کنیم ، تا قدرت انقلابی محاسبات کوانتومی را به دوبی می آوریم . شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی قصد دارد شهر دوبی را به هوشمند ترین و شادترن شهر جهان تبدیل کند .

منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up