مویک ۲ زوم و مویک ۲ پرو ، مشخصات و قیمت

DJI پهپادهای مویک ۲ زوم و مویک ۲ پرو را با دوربین های ارتقا داده شده معرفی کرد .

شرکت چینی DJI ( دی جی آی ) با محصولات خود در حوزه تصویر برداری هوایی بسیار خوب عمل کرده و توانسته است در سرتاسر دنیا طرفداران بسیار زیادی را پیدا کند .DJI در سال ۲۰۱۶ پهپاد ماویک پرو را معرفی کرد ، این محصول انقلابی در صنعت تصویر برداری با پهپادهای سبک وزن به پا کرد . ماویک پرو محصولی با وزن ۷۳۴ گرم کوچک با قابلیت تا شدن بازوها می باشد و به راحتی می توان آن را در کیف خود قرار دهید و به هر مکانی ببرید . اما ماویک پرو محصولی کامل نبود ، ولی توانست دوران جدیدی را برای ساخت پهپاد برای شرکت دی جی آی و کل صنعت تولید پهپاد رقم بزند . مویک پرو با قابلیت حمل بسیار آسان و دیگر قابلیت های که باعث می شد به راحتی در دسترس باشد را به نمایش می گذاشت و  این پهپاد جرقه ای بود برای تولید دیگر پهپادهای مویک ایر (Mavic Air) و مویک اسپارک (Mavic Spark) . بعد از گذشت دو سال دی جی آی جانشین ماویک اصلی را به طور رسمی معرفی کرد . یکی از قابلیت های فوق العاده ماویک پرو (اصلی) قدرت فیلم برداری و عکس برداری آن بود . کمپانی دی جی آی با معرفی پهپادهای ماویک ۲ زوم و ماویک ۲ پرو ، به عنوان جایگزین ماویک پرو می باشند . با مشخص شدن مشخصات این دو پهپاد ، گویا دی جی آی تمرکز بیشتری روی دوربین این دو محصول داشته است .

شرکت چینی دی جی آی معتقد است مهم ترین بخش پهپاد دوربین آن است و پهپاد ماویک ۲ فقط در دوربین ارتقا داده شده است . به نظر می رسد ، دی جی آی با ارتقا دوربین در بروزرسانی پهپاد ماویک ۲ ، سعی کرده تا پهپاد جدید را برای وظیفه اصلی آن یعنی عکس برداری و فیلمبرداری بهبود قابل توجهی داشته باشد .کمپانی دی ج آی روز یکشنبه به یکی از رسانه های فعال در نیویورک اعلام کرد : ما در بروز رسانی پهپاد مویک ۲ توانسته این این محصول را به یکی از پیشرفته ترین نوع پهپاد تبدیل کنیم . از دیگر ویژگی های پهپاد مویک ۲ ، افزاییش داینامیکی برای ثبت تصاویر بهتر در تنظیمات نوری مختلف ارتقا یافته است . ماویک ۲ پرو ، همانطور که از نامش پیداست ، از دو مدل قبلی پیشرفته تر است . این نخستین پهپادی است که از سال ۲۰۱۷ به دوربین هسل بلاد مجهز شده است . دوربین به کار رفته در ماویک ۲ پرو از قدرت زوم بسیار بالایی برخوردار می باشد و قادر است تصاویری با کیفیت فوق العاده ای را نسبت به دو مدل قبلی ثبت کند . دوربین مویک ۲ پرو قادر است تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی را ثبت کند و همچنین برای ثبت تصاویری با رنگ دقیق و طبیعی تر از تکنولوژی (JNCS) اختصاصی شرکت هسل بلاد بهره مند شده است . در دوربین ماویک ۲ پرو کاربران قادر خواهند بود دیافراگم را بصورت دلخواه تنظیم کنند و در شرایط نوری مختلف می توانند از دیافراگم f/11 تا دیافراگم بازتر F/2.8 تنظیم کنند .

پهپاد ماویک ۲ زوم بهتر از آن چیزی است که به نظر می رسد . دی جی آی تمرکز خود را روی زوم دوربین این دستگاه گذاشته است ، ماویک ۲ زوم قادر است زوم اپتیکال دو برابری ( ۲۴-۲۸ ) و همچنین زوم دیجیتال دو برابری جهت شبیه سازی تاثیرات لنز ۹۶ میلی متری ترکیب شده اند . ماویک ۲ زوم از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید با تکنولوژی Super Resolation قادر خواهد بود ۹ زوم را در شات های با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل ثبت کند و قابلیت عکسبرداری را فوق العاده می کند . اما قابلیت زوم در این دستگاه چه مزایایی دارد ؟ ! در برخی پرواز ها کاربران قادر نیستند پهپاد مورد نظر را هنگام عکس برداری آن را نزدیک سوژه مورد نظر کنند و با قابلیت زوم ( Zoom ) می توانند بدون نیاز به نزدیک شدن بیش از حد به سوژه مورد نظر تصاویر خود را به خوبی ثبت کنند .

همچنین پهپاد مورد نظر مجهز به حالت دالی زوم ( Dolly Zoom ) می باشد و بسیار خوب است .در حالت دالی زوم کاربر قادر خواهد بود زوم بیشتری را روی سوژه مورد نظر داشته باشد . از دیگر امکانات دوربین پهپاد جدید ماویک ۲  تکنولوژی Huperlapse برنامه ریزی شده روی برد دوربین می باشد .

شرکت دی جی آی ( DJI ) قابلیت های جدید به این صورت در این دستگاه تعریف کرده است :

قابلیت Free : خلبان دستگاه می تواند در حین پرواز دستگاه به Hyperlapse ویدئوهای گرفته شده بپردازد .

قابلیت Circle : به صورت خودکار خلبان می تواند پهپاد را روی سوژه مورد نظر به صورت دایره ای و در حال حرکت تنظیم کند و ویدئو های بدون تاخیر را ضبط کنند .

قابلیت Course Lock : در این حالت دوربین به صورت کاملا ثابت از سوژه ی مورد نظر فیلمبرداری می کند در حالتی که پهپاد در یک مسیر مستقیم به پرواز در می آید و قادر خواهد بود تصاویر خاص و منحصر به فردی را ضبط کند .

قابلیت Waypoint : در این حالت دستگاه قادر خواهد بود در برنامه ریزی ای که در پهپاد ذخیره شده است بر اساس ارتفاع و مختصات GPS برای گرفتن تصاویر پیچیده و خاص استفاده شود .

از قابلیت های فوق العاده ای که دی جی ای در این دستگاه در اختیار کاربران قرار داده است ، کاربران قادر خواهند بود با لمس یک دکمه احساس فیلمبرداری حرفه ای را که کاربر با پهپاد کار می کند را منتقل می دهد . توجه داشته باشید ، دوربین های این دو مدل پهپاد قابل تعویض نمی باشند ، به همین دلال دی جی آی تصمیم گرفت از دو مدل SKU در پهپاد جدید خود استفاده کند . با این حال این موضوع شاید برای تصویر برداران حرفه ای کمی آزار دهنده باشد اما با توجه به ماژولار بودن سیستم دوربین این دستگاه می توان امیدوار بود در آینده ارتقا داده می شود .

DJI بدنه پهپاد های خود را بصورت کاملا آیرودینامیکی ساخته است ، دی جی آی می گوید : در طراحی جدید باعث می شود تا کشش بدنه تا ۱۹ درصد کاهش پیدا کند و همین موضوع پهپاد را قادر می سازد تا با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند . ساختن پهپادهای بزرگتر ، مزایای خاص خود را دارد ، پهپاد بزرگتر وزن بیشتری دارد و پرواز کردن پهپاد سنگین تر موضوعات دیگری برای بحث دارد . اما محصولات کوچکتر دی جی آی طرفداران بیشتری در بازار دارند ، به این خاطر که قابلیت حمل و نقل راحت تری دارند .

دی جی آی ، پروانه های بال عقب این پهپاد را به صورتی طراحی کرده است تا هنگام پرواز کردن صدای کمتری ایجاد کند . بر همین اساس ، پهپاد جدیدی این شرکت صدای کمتری نسبت به مدل اولیه ماویک پرو تولید می کند و هنگام تصویر برداری قادر خواهید بود با سرو صدای کمتری از سوژه خود فیلمبرداری کنید . باتری پهپاد ماویک ۲ ارتقا داده شده است ، پهپاد جدید قادر است با یکبار شارژ به مدت ۳۱ دقیقه پرواز کند ، ولی در مدل قبلی با یکبار شارژ دستگاه قادر بود ۲۸ دقیقه پرواز کند . قابلیت اجتناب از برخورد با مونع نیز در این دستگاه بهبود یافته است ، دی جی آی با ارتقا سیستم APAS ، پهپاد قادر خواهد بود کمتر در معرض برخورد با موانع قرار بگیرد . همچنین دی جی آی از چراغ های بهتری در مدل جدید مویک ۲ استفاده کرده است که دستگاه قادر است در محیط های با نور کم فرود بهتری را داشته باشد .

در حالت ActiveTrack ، از سه عدد دوربین در قسمت جلوی پهپاد استفاده شده است و دستگاه قادر خواهد بود تا نقشه سه بعدی ۳D را داشته باشد و سوژه مورد نظر را بدون اختلال دنبال کند . در حال حاضر ، پهپاد جدید در منهتن تست شده است و مشخص شد که قدرت کنترل این دستگاه نسبت به نسل قبلی بسیار ارتقا داده شده است . از دیگر قابلیت های جالب این دستگاه این است که ، زمانی که دستگاه به مانعی نزدیک می شود قبل از رسیدن به مانع باصدای بوق به کاربر هشدار می دهد .

شرکت دی جی آی قیمت ماویک ۲ پرو را ۱۴۹۹ دلار و ماویک ۲ زوم را ۱۲۴۹ دلار اعلام کرده است ، کاربران در ایران با توجه به نوسانات نرخ ارز باید برای خرید ماویک ۲ پرو حدودا ۱۶ میلیون تومان پرداخت کنند . همچنین کاربرانی که علاقه مند به تهیه کیت استاندارد DJI Fly More هستند می توانند با قیمت ۳۱۹ دلار آن را خریداری کنند که شمال دو عدد باتری ، هاب شارژ برای شارژ کردن چند باتری به صورت همزمان ، ملخ های اضافی و کیف حمل از محتویات کیت استاندارد می باشد .

منبع softspeed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up