بر اساس گزارشی که در روزهای گذشته منتشر شده است، گوگل تراشه اختصاصی خود را به نام Tensor(تنسور) معرفی کرده است و این غول فناوری ادعا می کند که تراشه تنسور قدرتمند ترین پردازنده ای است که قرار است در دستگاه های اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد. گوگل این پردازنده را در گوشی جدید پیکسل 6 استفاده خواهد کرد. در ادامه گزارش گفته می شود که بسیاری از  تراشه با معماری LITTL.big توسعه داده شده اند که پردازش های سبک توسط هسته های ضعیف تر انجام می دهند و پردازش های سنگین توسط هسته های قدرتمند پردازنده انجام می شود. در حال حاضر تراشه های شرکت های سامسونگ و کوالکام نیز از معماری LITTL.big استفاده می کنند. اما در معماری جدیدی که استفاده می شود پردازنده ها از تعداد خوشه های بیشتری تشکیل می شوند.

در این معماری جدید، هسته های پردازنده از 3 خوشه تشکیل می شوند که خوشه اول از هسته ای بسیار قدرتمند تشکیل می شوند که بالاترین فرکانس را تشکیل می دهند. در خوشه های دوم از سه هسته با عملکرد متوسط استفاده می شود و خوشه سوم از 4 هسته ضعیف تر از تمامی هسته های دیگر خوشه ها استفاده می شود. اما طبق ادعا گوگل، تراشه جدید تنسور در خوشه اول از 2 هسته ی قدرتمند استفاده شده است و تعداد هسته های خوشه دوم به 2 عدد هسته کاهش داده است.

با ادعای گوگل، تراشه تنسور نسبت به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 888 که قدرتمندترین تراشه در بازار می باشد، قدرت پردازشی بالاتری دارد. مشخصات پردازنده تنسور در فضای  مجازی منتشر شدع است که شامل ( خوشه اول از دو هسته کوتکس ایکس 1 ARM با فرکانس 2.802 گیگاهرتز استفاده می کند، خوشه دوم از دو هسته کورتکس A76 با فرکانس 2.253 گیگاهرتز استفاده می کند و خوشه سوم از شامل چهار هسته کورتکس A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می باشد.

با اطلاعاتی که گوگل از تراشه تنسور منتشر کرده است، عملکرد بالاتری از پردازنده های اسنپدراگون 888 و 888 پلاس خواهد داشت ولی تراشه های شرکت کوالکام در برخی شرایط عملکرد بهتری نسبت به تنسور خواهد داشت. زیرا در اسنپ دراگون 888 هسته کورتکس ایکس 1 قادر است در فرکانس بالاتری از 3 گیگاهرتز کار کند.

منبع androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up