مرورگر کروم احراز هویت بیومتریک را ارائه می دهد

مرورگر گوگل کروم به زودی به شما این امکان را می دهد تا از داده های بیومتریک برای تکمیل خودکار فرم ها به صورت آنلاین استفاده کنید. این چیزی است که مرورگر سافاری سال‌ها در مک به آن اجازه داده است، اما اگر از کروم استفاده می‌کنید، باید جزئیات را با وارد کردن مجدد رمز عبور یا دریافت اعلان‌های احراز هویت دو مرحله‌ای در دستگاه های دیگری تأیید کنید. پرچم رمز عبور در مخزن Chromium Gerritt به‌عنوان روشی جایگزین برای احراز هویت هنگام تکمیل خودکار رمزهای عبور ذخیره شده در مرورگر کروم Chrome مشاهده شده است. پس از انتشار عمومی،این قابلیت در دسترس تمامی کاربران خواهد بود. اما امکان دارد فعال بودن پیش فرض این قابلیت در آینده تغییر کند.

پرچم جدیدکرومیوم گوگل مشابه پرچم های دیگری است که یک ماه پیش مشاهده شد که به شما امکان می دهد از داده های بیومتریک برای مشاهده رمزهای عبور ذخیره شده در کروم استفاده کنید.

در حال حاضر، هنگامی که می خواهید رمز عبور ذخیره شده در کروم را مشاهده کنید، یا رمز عبور خود را به صورت خودکار در یک فرم وب تکمیل کنید، از شما خواسته می شود در صورت استفاده از سیستم عامل ویندوز یا مک ، رمز عبور رایانه خود را دوباره وارد کنید. اگر از کروم بوک استفاده می کنید، از شما می خواهد رمز عبور حساب کاربری گوگل خود را وارد کنید. این فرآیند می‌تواند دشوار باشد، مخصوصاً زمانی که می‌توانید از اثر انگشت خود در سافاری در مک یا ویندوز  Hello در رایانه‌های شخصی سازگار استفاده کنید. کروم تصمیم گرفته است از این مجموعه پیروی کندو به شما امکان می دهد به جای وارد کردن مجدد رمز عبور، از داده های بیومتریک برای احراز هویت استفاده کنید.

کامپیوترهایی با سیستم عامل ویندوزی مجهز به سنسور اثر انگشت به همین ترتیب کار می‌کنند و پرچم جدید برای همه مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم مانند مایکروسافت اج Edge در دسترس خواهد بود. این ویژگی  احراز هویت با تشخیص چهره کاربر نیز کار می‌کند، یا اگر رایانه‌تان قابلیت‌های بیومتریک ندارد، می‌توانید یک رمز عبور چهار رقمی اختصاص دهید. این کار روی کروم‌بوک‌های سازگار نیز کار می‌کند.

این پرچم جدید کروم در بهبود امنیت، کارها را نیز بسیار روان‌تر می‌کند. هر کسی که به رایانه یا رمز عبور Google شما دسترسی پیدا کند، با فعال بودن این احراز هویت بیومتریک، همچنان نمی‌تواند به کل فهرست گذرواژه‌های شما دسترسی داشته باشد. این پرچم همچنین برای تکمیل خودکار اطلاعات حساس مخاطبین و کارت اعتباری کار می کند. برای مثال، هنگام خرید آنلاین، می‌توانید درخواستی برای باز کردن قفل تکمیل خودکار با اثر انگشت خود دریافت کنید و پس از احراز هویت، Chrome جزئیات شما را وارد می‌کند. این شامل اطلاعات کارت اعتباری شما نیز می شود، اگرچه همچنان باید کد امنیتی سه رقمی خود را به صورت دستی وارد کنید.

به طور کلی، این پرچم جدید کروم برای استفاده از این مرورگر در لپ‌تاپ مک بوک یا ویندوز شما بسیار آسان‌تر می‌کند. در حال حاضر در نسخه های پایدار یا بتا کروم در دسترس نیست و هیچ جدول زمانی برای شروع استفاده از آن وجود ندارد.

منبع digitaltrends

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up