مرورگر موزیلا فایرفاکس موتور جستجوی پیش فرض خود را از گوگل به بینگ تغییر می دهد

موتور جستجو بخش اصلی هر مرورگر است. تمام مرورگرها دارای موتور جستجوی پیش فرضی هستند، مانند کروم که از گوگل استفاده می کند، که هر دو متعلق به یک شرکت هستند، یا فایر فاکس که از یک موتور جستجوی خارجی استفاده می کند. در مورد فایرفاککس، به طور پیش فرض از گوگل استفاده می کند، اما موزیلا در حال حاضر به نظر می رسد که موتور جستجوی بیتگ (Bing) را به عنوان جایگزین در نظر گرفته است.

اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید و موتور جستجوی پیش فرض شما تغییر کرده است، ممکن است برای آخرین مطالعه موزیلا در زمینه متورهای جستجو انتخاب کرده باشید. هر از گاهی، موزیلا مطالعاتی را برای جمع آوری داده ها انجام می دهد تا بتواند تجربه کاربری خود را بهبود بخشد. آخرین آزمایشی که شرکت موزیلا انجام داده است، موتور جستجوی پیش فرض مرورگر خود را از گوگل به بینگ تغییر داده است.

تاکنون کاربران زیادی از این تغییر بی اطلاع هستند، احتمالا به این دلیل است که این تغییرات فایرفاکس فقط کمتر از یک درصد از کاربران دسکتاپ را تحت تاثیر قرار داده است. انتظار می رود که این مطالعه تا سال 2022 اجرا شود و به موزیلا این امکان را می دهد تا معیارهای مربوط به نحوه تغییر موتور جستجوی پیش فرض را برای استفاده کاربران از مرورگر را بهتر درک کند. اگر موتور جستجوی پیش فرض شما بدون اجازه تغییر کرده است، می توانید با رفتن به تنظیمات در آیکون سه نواری که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، موتور جستجوی پیش فرض خود را به حالت قبلی برگردانید.

موتورهای جستجوی پیش فرض فایرفاکس بیشتر بین گوگل و یاهو متغییر بوده است. قبل از امضای قرارداد با یاهو در سال 2014 گوگل موتور جستجوی پیش فرض این مرورگر بود. البته قرار بود قرارداد یاهو با موزیلا تا سال 2023 ادامه داشته باشد، اما این قرارداد طبق برنامه پیش نرفت و موزیلا فصتی برای بازگشت به گوگل پیدا کرد. اما هیچ گاه تایید نشده است که موزیلا با گوگل چه قراردادی دارد، اما گزارش ها ادعا می کنند که فایرفاکس تا سال 2023 از موتور جستجوی گوگل استفاده خواهد کرد. برآورد می شود که قرار داد بین هر دو شرکت بین 400 تا 450 میلیون در سال ارزش گذاری شده است.

منبع techspot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up