مایکروسافت ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۹ را تا نوامبر سال ۲۰۲۰ پشتیبانی میکند

مایکروسافت

در ماه های اخیر شیوع ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از شرکت ها دفاتر خود را تعطیل کنند و کارمندانشان در خانه به صورت دورکاری فعالیت کنند. دورکاری باعث شده است مصرف کامپیوترهای شخصی چندین برابر شود و همچنین فروش لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ بسیار بالا رفته است. مایکروسافت در ماه مارس اعلام کرده بود که به روزرسانی های اختیاری غیر امنیتی ویندوز ۱۰ را متوقف خواهد کرد، اما این شرکت اعلام کرد پشتیبانی از برخی نسخه های قدیمی تر سیستم عامل ویندوز که قرار است در این ماه منقضی شوند را تمدید می کند

اکنون صفحه پشتیبانی وب سایت مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد پشتیبانی نرم افزاری ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۹ را تا تاریخ ۱۰ نوامبر سال جاری (آبان ۹۹) ادامه دهد.نسخه ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ در پاییز سال ۲۰۱۸ معرفی شد و با مشکل بزرگی همراه بود که برخی از فایل ها را به صورت خودکار از رایانه ها حذف می کرد. مایکروسافت نسخه های ویندوز را به مدت ۱۸ ماه پشتیبانی می کند، پشتیبانی ویندوز نسخه ۱۸۰۹ قرار بود در تاریخ ۱۲ ماه مه یعنی (۲۳ اردیبهشت سال ۹۹) به پایان برسد. اما مایکروسافت در این شرایط دشواری که برای کاربران و شرکت ها به وجود آمده است تصمیم گرفت پشتیبانی از این نسخه از ویندوز ۱۰ را چند ماه دیگر ادامه دهد.

مایکروسافت اعلام کرد که ۶ ماه دیگر به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۹ ادامه خواهد داد تا در این شرایط که بسیاری از شرکت ها مجبور به ارتقای سیستم عامل خود نباشند.بر اساس گزارش وب سایت ZDNet، این تصمیم مایکروسافت بر دیگر محصولات این شرکت مانند ویندوز سرور، شیرپوینت (Sharepoint) و سایر … تاثیر می گذارد.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up