مایکروسافت و سونی برای هوشمند تر کردن دوربین ها همکاری می کنند

مایکروسافت و سونی در روزهای گذشته در بیانیه ای قرار داد همکاری خود را رسانه ای کردند. در این همکاری جدید، پلتفرم هوش مصنوعی آژور (Azure AI) مایکروسافت در سنسورهای دوربین شرکت سونی اعمال می شود. با بهره مندی از این قابلیت، عملکرد سنسورهای سونی بهبود خواهد یافت. ترکیب هوش مصنوعی آژور با سنسورهای شرکت سونی، جهت تقویت پلتفرم آنالیز ویدئوهای سازمانی خواهد بود.

مایکروسافت در بیانیه ای که اعلام کرد، شرکت های مایکروسافت و سونی با کمک هم قابلیت هوش مصنوعی سرویس آژور را به حسگر IMX500 انتقال می دهند تا اطلاعات مفیدی را از تصاویر درون دوربین های هوشمند و سایر دستگاه ها استخراج کنند. سنسور IMX500 نخستین سنسور مجهز به هوش مصنوعی می باشد که در هفته گذشته معرفی شد. سونی همچنین در حال توسعه اپلیکیشنی مدیریتی بر پایه پلتفرم هوش مصنوعی آژور با الگوریتم (Congitive Services) برای دوربین های هوشمند خود می باشد. یا استفاده از این اپلیکیشن می توان از حداکثر قابلیت های سنسور IMX500 بهره مند شدو همچنین قابلیت های این سنسور را در زمینه تجزیه و تحلیل محتواهای ویدویی برای مشتریان و سازمان ها بهبود بخشید.

این دو شرکت تصور می کنند که این ترکیب باعث پیاده سازی فرایندهای مختلف حوزه بینایی رایانه ای (Computer Vision)خواهد شد. ترکیب هوش مصنوعی مایکروسافت با سنسور سونی مزیت های بسیاری را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال از دوربین مجهز شده سونی به هوش مصنوعی می توان در فروشگاه ها به منظور فهمیدن زمان مناسب پر کردن قفسه ها استفاده کرد. همچنین از این دوربین می توان در کارخانه ها برای تشخیص خطرهای احتمالی پیش از وقوع بهره مند شد.

بر همین اساس، مایکروسافت و سونی با مشارکت جدیدشان می اوانند به دیگر سازمان ها و شرکت های دیگر در جهت استفاده از فناوری بینایی ماشین کمک کنند. به عنوان بخشی از مشارکت، مایکروسافت و سونی قصد دارند برای تسهیل همکاری با مشتریان و شرکای سازمانی خود در زمینه های بینایی ماشینی و تجزیه تحلیل ویدئوها قدم بردارند. مایکروسات در برنامه های جدید خود امکانات دسترسی مشتریان به تجهیزاتی خاص جهت توسعه راهکارهای جدید را فراهم می کند. مشتریان می توانند برای توسعه محتوای خود با متخصصان مایکروسافت و سونی همکاری کنند.

منبع windowscentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up