مایکروسافت قابلیت جدیدی به نام LAMBDA در اکسل معرفی کرد

روز گذشته مایکروسافت ویژگی جدیدی را برای اکسل معرفی کرد که انقلابی در ایجاد فرمول در اکسل خواهد بود. فرمول هایی که در اکسل استفاده می شوند بسیار محبوب هستند، اما شما تا روز گذشته قادر به استفاده از فرمول خود به صورت یک تابع در این نرم افزار نبودید. ویژگی جدید به نام LAMBDA به شما این امکان را می دهد توابع دلخواه خود به صورت فرمول در اکسل ایجاد کنید. همچنین می توانید تابع خود را به صورت های مختلف فراخوانی کنید.

با قابلیت جدید LAMBDA در اکسل می توانید فرمولی را که ایجاد کرده اید را نام گذاری کنید(مانند “MYFUNCTION”) سپس در هر قسمتی در شیت اکسل می توانید با فراخوانی تابع فرمول خود را اجرا کنید.

قابلیت استفاده مجدد از فرمول های خود دلیل بسیار خوبی برای استفاده از LAMBDA است، شما قادر به بازگشت تابع خود می باشید. به عنوان مثال میتوانید در LAMBDA تابعی به نامMYFUNCTION ایجاد کنید، سپس می توانید تابع خود را با فراخوانی MYFUNCTION صدا بزنید. این قابلیت قبلا فقط با استفاده از اسکریپت های جاوا اسکریپت در اکسل امکان پذیر بود. در ادامه مثالی را خواهید دید که چگونه می توانید از این قابلیت در ساخت توابع خود استفاده کنید که قبلا امکان پذیر نبود.

LAMBDA([parameter1, parameter2, …,] calculation)

قابلیت جدید lambda در Offoce Insiders در نسخه های مایکروسافت اکسل و مک در دسترس می باشد.

منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up