مایکروسافت در حال انتقال نوار تسکبار ویندوز 10 به خارج از Explorer.exe است

یکی از تفاوت های بزرگ بصری بین ویندوز 10 و ویندوز 10 ایکس، نوار وظیفه یا تسکبار است که در ویندوز 10 ایکس آیکون ها در مرکز انتقال داده شده اند. به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد تغییراتی را در تسکبار ویندوز 10 اعمال کند، زیرا هکر ویندوزی به نام Albacore کشف کرده است که به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد کد تسکبار را از Explorer.exe به فایل DLL اختصاصی به نام Taskbar.dll کند.

آخرین نسخه اینسایدر ویندوز 10 نسخه 201H2 شامل یک کامپوننت جدیدی است که به نظر می رسد یک جایگزین کاربردی برای کد تسکبار در Explorer.exe است. فایل Taskbsar.dll هنوز در ویندوز 10 استفاده نمی شود، اما با اینکه نوار جستجوی فایل Taskbar.dll مشکل دارد، کاربردی به نظر می رسد.

پانتقال کد تسکبار از Explorer.exe باید به مایکروسافت این امکان را دهد تا تغییرات خود را سریعتر روی تسکبار اعمال کند و همچنین از مزایای دیگری نیز برخوردار خواهد بود، زیرا درصورتی که تسکبار دچار خرابی یا کرش شود نباید روی فایل دیگری تاثیر بگذارد. احتمالا در تغییراتی که در به روزرسانی بعدی ویندوز 10 در دسترس قرار می گیرد که با نام Sun Valley تغییرات بصری بسیاری را در سیستم عامل ایجاد خواهد کرد.

منبع mspoweruser

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up