مایکروسافت در جستجوی ویندوز مرورگر اج کرومیوم را تبلیغ می کند

این روزها مرورگرهای پیشرفته و با امنیت بالا طرفداران بسیاری دارد، مانند مرورگر کروم و فایرفاکس که بیشترین طرفدار را در میان مرورگرها دارند. اما مروگر بزرگترین شرکت نرم افزاری در جهان طرفدار زیادی نداشت و کاربران تمایلی به استفاده از مرورگر اج نداشتند. در نهایت مایکروسافت مرورگر خود را با تغییرات بزرگی بر پایه کرومیوم توسعه داد. نسخه جدید مرورگر مایکروسافت اج بر پایه کرومیوم توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند و با دریافت به روزرسانی های متنوع بسیار کاربردی تر از قبل شده است. مایکروسافت در تلاش است با افزودن قابلیت های جدید به مرورگر خود، کاربران را به استفاده از مرورگر اج کرومیوم ترغیب کند.

مایکروسافت برای افزایش محبوبیت مرورگر اج (Edge)، در آخرین اقدام خود تغییراتی در جستجوی ویندوز ۱۰ داده است. در این تغییرات اگر در منوی جستجوی ویندوز نام مرورگر خاصی را جستجو کنید، لینک مربوط به اجرای مرورگر اج نیز به نمایش در می آید. همچنین اگر مرورگر اج کرومیوم را نصب نکرده باشید و اگر مرورگر کروم را جستجو کنید، لینک دانلود مرورگر اج کرومیوم به کاربران پیشنهاد داده می شود.

به عنوان مثال، اگر در جستجوی ویندوز عبارت chr را تایپ کنید، در بالای لیست جستجو مرورگر کروم را برای راه اندازی مشاهده می کنید و همچنین در پایین تر مرورگر اج را نیز مشاهده خواهید کرد. در صورت جستجوی مررگر اوپرا یا دیگر مرورگرهای دیگر نیز همین موضوع صدق می کند. حتی اگر مرورگر اج را نصب کرده باشید مایکروسافت مرورگر اج را نیز به شما پیشنهاد می کند و اگر نصب نکرده باشید لینک دانلود را پیشنهاد می کند.

در حالی که برخی ممکن است بگویند مایکروسافت بطور قانونی حق دارد مرورگر خود را به هر روشی در سیستم عامل خود تبلیغ کند. اما بسیاری اعتقاد دارند که تاکید اجرای مرورگر اج برای بسیاری از کاربران آزار دهنده باشد. اما شرکت های بزرگ دیگری اچنین کار مشابهی را نمی کنند، اگر در وب سایت گوگل مرورگر اج یا فایرفاکس را جستجو کنید گوگل شما را به نصب مرورگر کروم تشویق نمی کند. همچنین مایکروسافت در قسمت نوار منوی صفحه اصلی ویندوز لوگوی اج را قرار داده است در صورتی که می تواند با کارهای دیگر از این قسمت مفید تر استفاده کند. برای اهداف دیگر بهتر است مایکروسافت ویندوز خود را بدون تبلیغات به کاربران ارائه کند.

منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up