مایکروسافت تأیید می‌کند که به روزرسانی اکتبر دارای مشکلات شبکه در ویندوز 11، ویندوز 10 است

مشکل در عملکرد شبکه در ویندوز 10 و 11

هفته گذشته، مایکروسافت پچ نرم افزاری ماه اکتبر خود را منتشر کرد. همچنین این اولین باری بود که ویندوز 11 نسخه جدید 22H2 اولین به روز رسانی امنیتی خود را دریافت کرده است. به‌روزرسانی‌ها با شناسه KB5018418 برای ویندوز 11 نسخه 21H2 و شناسه KB5018427 برای نسخه 22H2 منتشر شدند. به نظر می رسد که این به روز رسانی ها بدون مشکل نبودند، زیرا مایکروسافت تأیید کرده است که این به روزرسانی باعث ایجاد مشکلاتی در برقراری اتصال شبکه می شود.

این شرکت توضیح می‌دهد که چندین کاربر نقص هایی را در پروتکل SSL/ Security Layer Transport (TLS) را گزارش کرده‌اند که منجر به عدم برقراری ارتباط بین کلاینت‌ها و سرورهایشان می‌شود.این شرکت در داشبورد سلامت ویندوز توضیح داده است: ما گزارش‌هایی را دریافت کرده ابم مبنی بر اینکه پس از نصب به روزرسانی KB5018427، برخی از انواع اتصالات SSL (لایه سوکت‌های امن) و TLS (امنیت لایه انتقال) با مشکل مواجه شده اند.

توسعه دهندگان باید به این توجه کنند که اتصالات تحت تأثیر، احتمالاً چندین فریم را در یک بافر ورودی ارسال می کنند، به ویژه یک یا چند رکورد کامل با یک رکورد جزئی که کمتر از 5 بایت است، همه در یک بافر ارسال می شوند. هنگامی که با این مشکل مواجه می شوید، برنامه شما پیام SEC_E_ILLEGAL_MESSAGE را در صورت قطع اتصال دریافت می کند. مایکروسافت همچنین مجموعه‌ای از مراحل را ارائه کرده است تا کاربرانی که این مشکل را تجربه می‌کنند بتوانند با استفاده از Feedback Hub آن را گزارش کنند. این شرکت می گوید در حال بررسی این مشکل است:

مایکروسافت همچنین مجموعه‌ای از اقداماتی را که ارائه می‌کند برای کاربرانی است که با این مشکل مواجه شده‌اند، آن را ازطریق گزارش‌دهنده FeedBack Hub ارائه می‌دهد. این شرکت میگوید که درحال بررسی مشکل است: اگر با مشکل مواجه شوید، لطفاً برای ارسال گزارش ازطریق مرکز بازخوردها، مراحل زیر را دنبال کنید:

اگر با مشکلاتی روبرو هستید، لطفاً از مرکز بازخورد برای ارسال گزارش مراحل زیر را دنبال کنید:

با تایپ کردن جمله Feedback Hub در منوی استارت یا فشار دادن کلید Windows + F بخش بازخورد ها راه اندازی کنید.

کادرهای “Summarize your feedback” و “explain in more details” را پر کنید، سپس روی Next کلیک کنید.

در بخش « Choose a category»، مطمئن شوید که دکمه «Problem»، دسته «Devices and Drivers» و زیر شاخه «Print» انتخاب شده‌اند.

 در بخش «Find similar feedback»، دکمه رادیویی «Make new bug» را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

در بخش «اAdd more details»، جزئیات مربوطه را ارائه دهید (توجه داشته باشید که برای رسیدگی به مشکل شما مهم نیست).

کادر “Recreate my problem” را باز کرده و “Start recording” را فشار دهید.

مشکل را در دستگاه خود تکرار کنید. پس از اتمام “Stop recording” را فشار دهید. روی دکمه “Send” کلیک کنید.

همه نسخه های ویندوز، از جمله ویندوز 10 با به روزرسانی (KB5018410)، تحت تأثیر این مشکل شبکه قرار می گیرند. اگرچه خوشبختانه، مشکل با به‌روزرسانی جدید KB5020435 خارج از باند حل شد. در سمت ویندوز 11، رفع مشکل از طریق به‌روزرسانی خارج از باند (OOB) KB5020387 برای نسخه 21H2 صادر شده است. ویندوز 11 نسخه 2022 اگرچه حل نشده باقی مانده است.

منبع neowin

 

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up