مایکروسافت برای ایمن تر کردن ویندوز 12 سرویس MSDT را حذف می کند

حذف سرویس MSDT از ویندوز 12

مایکروسافت  آخرین بیلد را در کانال توسعه دهنده ویندوز 11 منتشر کرد. این بیلد که با شناسه 25276 منتشر شده است ، برخی از ویژگی های جدید را در تسک منیجر اضافه کرده است و همچنین تغییراتی در سیستم عامل ویندوز اعمال شده است. با این حال، انتشار این بیلد شامل موارد و برنامه هایی هستند که مایکروسافت برای به روز رسانی های آینده ویندوز را در نظر گرفته است.

بر همین اساس با توجه به قابلیت هایی که در این بیلد مشاهده شده است، تغییراتی که مایکروسافت اعمال کرده است تغییرات نسبتا بزرگی هستند.  به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد ابزار  (MSDT) را دو سال بعد در سال 2025 بازنشسته کند. ابزار MSDT سرویسی کاملا اختصاصی در سیستم عامل ویندوز است که به کارشناسان مایکروسافت این امکان را می دهد تا از راه دور سیستم های مشتریان را تجزیه و تحلیل کنند.

MSDT، در سال‌های اخیر، توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گرفت، هکرها با این سرویس می‌توانند برای اجرای کدهای از راه دور (RCE) سوء استفاده کرد. سال گذشته، دو آسیب‌پذیری Follina و DogWalk توسط محققان امنیتی کشف شد که یکی از آنها یک پچ غیر رسمی دریافت کرده بود. بر اساس احتمالات مایکروسافت در سال 2024 یا 2025 سیستم عامل جدید ویندوز 12 را منتشر می کند. بسیاری از کارشناسان معتقدند سرویس MSDT در ویندوز 12 وجود نخواهد داشت.

منبع neowin

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up