مایکروسافت بازی های سرویس xCloud را در مرورگر برای iOS و آی پد اجرا می کند

به گزارش وب سایت The Verge، مایکروسافت سرویس پخش بازی خود (xCloud) را از طریق مرورگر برای iOS و iPadOS و از طریق رایانه های شخصی با استفاده از مرورگرهای گوگل کروم و مایکروسافت اج روی بستر وب آزمایش کرده است. سرویس بازی xCload مایکروسافت این امکان را به مشترکان می دهد تا به جای اینکه کل بازی رابه صورت محلی روی دستگاه بارگیری کنند، بازی های مورد علاقه خود را از طریق استریم و پردازش های ابری بازی کنند.

اپل و مایکروسافت در آگوست سال گذشته به دلیل اختلاف قوانین سخت گیرانه اپ استور با هم اختلاف داشتند و مایکروسافت تصمیم گرفت سرویس استریم بازی ابری خود را در سیستم عامل iOS راه اندازی نکند. مایکروسافت در این پروژه قصد دارد بازی های ابری خود را از طریق مرورگر وب به آیفون و آیپد بیاورد و این امکان را می دهد تا مایکروسافت تمامی دستورالعمل های اپ استور را اجرا کند ولی می تواند محدودیت های تایید بازی را در پلتفرم اپ استور کاملا دور بزند.

کارشناسان معتقدند که بازی های مبتنی بر سرویس ابری آینده صنعت گیم را متحول خواهد کرد، اما شرکت اپل به سرویس های استریم بازی این اجازه را نمی دهد تا برنامه خود را در اپ استور بخه صورت مستقیم در دسترس کاربران قرار دهند؛ زیرا شرکت های استریم بازی باید بازی های خود را به صورت جداگانه و پس از دریافت مجوز اپل منتشر کنند. اما بسیاری از شرکت های ارائه دهنده سرویس های بازی ابری این قوانین را دور زده اند و بازی های خود را بر اساس نرم افزار مبتنی بر وب ارائه کرده اند، این سرویس ها با استفاده از اپلیکیشن وب (PWA)  در مرورگرهای سافاری در دسترس قرار می گیرند و کاربران به راحتی می توانند در لیست صفحات خود نشان یا ذخیره کنند.

بر همین اساس، راه اندازی استریم بازی xCloud فقط از طریق مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم مانند اج و گوگل کروم در رایانه های شخصی امکان پذیر است، اما تام وارن، ویراستار ارشد وب سایت The Verge می گوید که انتظار دارد مایکروسافت آزمایش های داخلی خود را برای برای اجرای سرویس بازی xCloud روی مرورگر سافاری را آغاز کرده است.  این آزمایش شروع شده است اما زمان مشخصی برای اجرای آن اعلام نشده است، اما وب سایت ورج پیش بینی می کند بسیار نزدیک است.

منبع macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up